Projekt uppdate:Engine Torque damper monterad och klart och jag är riktigt nöjd med resultatet rekommenderar starkt!Innan jag montera dampern provade jag med att öppna motorhuven och gasade lite grann och där såg man hur mycket motorn flexade vid gas stillastående, plockade bort omp fjäderbenstaget för att känna skillnad enbart av torque dampern och jag blev förvånad hur en liten detalj kan göra stor skillnad i motor prestanda.
Bilen spinner som den
på köpet fick jag med lite vibrationer med torque dampern, men det är något jag ser positiv på
Gasen svarar mycket mycket snabbare och vtec slår in hårdare allt eftersom motorn inte flexar lika mycket och därav använder maximalt kraft.
Hondata Kpro IIIKpro databoxen är egentligen en förbättrad ECU och är gjort så den plockar maximalt effekt från motorn, utöver det kan man även programmera om boxen och ställa/ändra avancerade funktioner som varstopp, launch control etc.
Monterade även Hondata kpro boxen i bilen och mycket enkelt.
bilder kommer!
I dagsläget står bilen med på orginal avgassystem och AEM v2 intake och
vilken otroligt förbättring redan med dessa enkla mods. Klar skillnad blev det och ska bli ännu spännade att montera RBC och grenrör kommande veckan och uppleva effekt ökn.
Gällande DC-grenrör 4-2-1Funderade en del fram och tillbaka om att sälja, montera som den är med flexrör eller ordna med liten godkänd katt, men det dröjde inte länge innan jag bestämde mig för att lägga ner tid och pengar på den.
Stor effetkt förbättring får man med eftermarknads 4-2-1- eller 4-1 grenrör modeller med friare luftflöde, bilens orginal är ganska strypt och dessutom sitter det orginal katalysator strax efter som täpper annu mycket på EP3'or.
Fokuserade mig på att montera grenröret ordentligt och lagligt, samt godkänd för besiktning.
Beställde hem
Magnaflow 59956 200cell metallisk sportkatalysator liten modell med kompensatorleder och satte igång arbetet. Lyckad resultat blev det!!
Bilder kommer senare under dagen
Har inte hunnit montera på bilen, förhoppningsviss blir det kommande veckan! STAY TUNED