7 april 2015
Trådstartare
Modj skrev:
Krrish skrev:
Modj skrev:
Snygg fälg, men jag har nog satsat på en 7.5-8" ist. j'vla smala däck på dessa orginal..
Jag har provat och kört med en rad olika fälgar/däck storlekar i min CTR.
OEM 17x7 / Rota 17x7.5 / Zito 17x8 / BBS Lemans 17x9 / XXR 18x8.5 / 18x9.5 m.m.
Alla fälg storlekar har för/nackdelar och begränsningar i en CTR.
Denna säsong blev det Tenzo-R 17x7 med 225:or
bilder kommer!
Okej! Jag har beställt hem ett par 9x17" et20 Till min, ska skos med 240/610-17"
Hade gärna kört på 18" då jag gillar stora fälgar, men dels skiljer det en del i vikt + att gott om plats är det ont om...
Har du förr bilder på din med tex bbs och 9.5x18" på?
Alltid snyggt med stora och breda fälgar, men tänk på att det är jävligt tight bak på CTR.
Stretch däck som gäller!Fälgar 17x9 ET20 i kombination med 240 däck låter katastrof. Däck mönster hamnar utanför hjulhusen och kommer garanterad ta i skärmkanter speciellt när du kör lågt med coilovers. Du kan självklart köra extreme negativ camber visst, men vad är då meningen med stora breda däck? Stora däck kostar skjortan och med för mycket -camber kör du med däckens inner sida och resultat blir reducerad mark kontakt och ojämn slitage i längden.
Ex Bilder > BBS 17x8 ET40 med 235/40 bak på CTR.
Senast redigerat av Krrish (7 april 2015)
Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..