3418
Sök

Sänka volvo 740.

268 Inlägg
21 juli 2013
Trådstartare
#1
tjena, har en volvo 740 som jag ska sänka med dethära.
http://www.vparts.se/se/volvo-740-760/s … 5-945.html

vad måste man göra.. mera. läste om s70 framvagnsinställning och allt helvete.

5 089 Inlägg
21 juli 2013
#2
Sänker du bilen är det bra att bra hjulinställning efteråt för bästa resultat ja.

\Lindgren

268 Inlägg
21 juli 2013
Trådstartare
#3
ok då pallar jag fan inte. gjorde en framvganinställning i onsdags.

305 Inlägg
7 oktober 2013
#4
Köp mindre däck annars tongue

Forummoderator
26 351 Inlägg
7 oktober 2013
#5
sju40 skrev:
tjena, har en volvo 740 som jag ska sänka med dethära.
http://www.vparts.se/se/volvo-740-760/s … 5-945.html

vad måste man göra.. mera. läste om s70 framvagnsinställning och allt helvete.

Vad har S70 med saken att göra?
Men ja. En framvagnsinställning är ju att föredra, för annars är risken tämligen stor att det slitet snett.

Men visst..vill du ha snedslitna däck titt som tätt och en smått trafikfarlig bil så skit i det och sänk på.
Senast redigerat av Mack (7 oktober 2013)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 266 Inlägg
7 oktober 2013
#6
Volvo 740/940 är ganska bra bilar att sänka.
Man ska sänka dom bra låga innan man börjar se att framhjulen lutar inåt uppe.
Sänk på bara, har själv sänkt många 740/940 och aldrig gjort en inställning, och jag har då inte fått nå extra sneslitna däck.

svetsdiff !!!

294 Inlägg
7 oktober 2013
#7
PMPerformance skrev:
Volvo 740/940 är ganska bra bilar att sänka.
Man ska sänka dom bra låga innan man börjar se att framhjulen lutar inåt uppe.
Sänk på bara, har själv sänkt många 740/940 och aldrig gjort en inställning, och jag har då inte fått nå extra sneslitna däck.

håller med har haft flertal 740is som vart bött sänkta till o med har inte märkt nått mer än dom har käckat lite gummi i fram skärmarna men de är ju en självklarhet när man kör på genomslagsgummit:-D

volvo 945 tic

755 Inlägg
7 oktober 2013
#8
PMPerformance skrev:
Volvo 740/940 är ganska bra bilar att sänka.
Man ska sänka dom bra låga innan man börjar se att framhjulen lutar inåt uppe.
Sänk på bara, har själv sänkt många 740/940 och aldrig gjort en inställning, och jag har då inte fått nå extra sneslitna däck.

jag har då lite negativ camber på min jävel den är bara sänkt 60/40

If you want to win, You mustn't loose.

2 266 Inlägg
7 oktober 2013
#9
MSpader skrev:
PMPerformance skrev:
Volvo 740/940 är ganska bra bilar att sänka.
Man ska sänka dom bra låga innan man börjar se att framhjulen lutar inåt uppe.
Sänk på bara, har själv sänkt många 740/940 och aldrig gjort en inställning, och jag har då inte fått nå extra sneslitna däck.

jag har då lite negativ camber på min jävel den är bara sänkt 60/40

Ja lite får dom ju men de ändrar sig inte mycket på dom oavsett hur mycket man sänker.

Har för mig att de går inte att justera camber alls på 740 utan bara caster och toe in.

svetsdiff !!!

755 Inlägg
7 oktober 2013
#10
PMPerformance skrev:
MSpader skrev:
PMPerformance skrev:
Volvo 740/940 är ganska bra bilar att sänka.
Man ska sänka dom bra låga innan man börjar se att framhjulen lutar inåt uppe.
Sänk på bara, har själv sänkt många 740/940 och aldrig gjort en inställning, och jag har då inte fått nå extra sneslitna däck.

jag har då lite negativ camber på min jävel den är bara sänkt 60/40

Ja lite får dom ju men de ändrar sig inte mycket på dom oavsett hur mycket man sänker.

Har för mig att de går inte att justera camber alls på 740 utan bara caster och toe in.

jopp går inte att justera camber utan ett camberfjäderfäste big_smile

If you want to win, You mustn't loose.

914 Inlägg
7 oktober 2013
#11
När man sänkt maximalt ,och då menar jag maximalt.Då filar man upp hålen i fjädertornen 1 cm utåt ,då går det att justera camber vinkeln så hjulen står rakt.

Påstängd
1 197 Inlägg
7 oktober 2013
#12
På mindre än 200 mil åt min 940 typ 6-7mm däck fram, efter att jag kapat 2,5 varv utan att göra framvagnsinställning.. smile
Konstigt dock att den varken spårade eller kändes konstig..


755 Inlägg
7 oktober 2013
#13
siiimooon skrev:
På mindre än 200 mil åt min 940 typ 6-7mm däck fram, efter att jag kapat 2,5 varv utan att göra framvagnsinställning.. smile
Konstigt dock att den varken spårade eller kändes konstig..

ajdå.. xD detta lät ju inte så roligt får la ta och göra en framvagnsinställning tongue har ju sprillans nya däck på min tongue

If you want to win, You mustn't loose.

Påstängd
1 197 Inlägg
7 oktober 2013
#14
MSpader skrev:
siiimooon skrev:
På mindre än 200 mil åt min 940 typ 6-7mm däck fram, efter att jag kapat 2,5 varv utan att göra framvagnsinställning.. smile
Konstigt dock att den varken spårade eller kändes konstig..

ajdå.. xD detta lät ju inte så roligt får la ta och göra en framvagnsinställning tongue har ju sprillans nya däck på min tongue

Nae, lite tråkigt med nya 18"..
Slet mer däck fram än bak! lol



Sök