3490
Sök

Seat leon 1,8t ( epc lampa, esp lampa går igång, tappar all effekt)

43 Inlägg
22 juli 2013
Trådstartare
#1
Tjena alla, nu hoppas ja på er hjälp då jag inte får rätt på detta..

Allt började med att den gick ryckigt som fan när ja gasade på, lämnade in den till verkstad och till all simpelhet så var det tändstiften som var kassa... efteråt gick den skit bra igen.. detta var för 1 år sedan!

Nu så har den gått lika ryckigt ett tag men jag har inte orkar göra något åt det, tänkte att de e tändstiften väl igen.. men sen helt plötsligt så en dag när jag svängde ut från en mindre väg till en större så när jag gasade på så tvärdog bilen och epc och esp lampan tändes.. In till ssidan och stängde av, startade igen och bilen fungerade! detta har nu hänt många gånger efter, har bytat tändstift, lmm och inget hjälper!

Felsökte den och fick koderna:

2 funna fel:
16518 - rad 1 - sond 1 inte aktiv
            P0134 - 35- 10 - - Intermittent fel

17743 - motormomentövervakning 2
            P1335 - 35 - 10 - Reglergränsen

Nu hoppas jag att ni har någon aning om vad mitt problem kan vara:P som sagt tändstift och lmm är bytta!

Kan de va tändspolar? insugstempgivare?

Avstängd
10 388 Inlägg
22 juli 2013
#2
17743/P1335 - Engine Torque Monitor 2: Control Limit Exceeded


Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Reduced Power


Possible Causes

Intake hose(s) or intake system leaks (Unmetered Air) after MAF
Intake Air Temperature sensor faulty
Mass Air Flow Sensor (G70) faulty
Engine Coolant Temperature sensor faulty
Restricted Air or Fuel Filters


Possible Solutions

Check intake hose(s) or intake system for leaks (Unmetered Air) after MAF
Check Intake Air Temperature sensor
Check Mass Air Flow Sensor (G70)
Check Engine Coolant Temperature sensor
Check Air and Fuel Filters


Special Notes

Check O2 Sensor(s) Adaptation Values Before Clearing Faults
Senast redigerat av it_mutt (22 juli 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

43 Inlägg
22 juli 2013
Trådstartare
#3
Jo så mycket har ja med fått fram men undra om någon som möjligtvis har haft samma problem kanske kunde säga vad de var..

Där e ju en rad olika möjligheter,ska man byta allt?tongue

Avstängd
10 388 Inlägg
22 juli 2013
#4
najkie skrev:
Jo så mycket har ja med fått fram men undra om någon som möjligtvis har haft samma problem kanske kunde säga vad de var..

Där e ju en rad olika möjligheter,ska man byta allt?tongue

Nej men det kan ju givetvis vara idé att kolla det som går att kolla.

LMM har du ju ex.vis redan bytt. Läcksöka är väl ett "bra" nästasteg kan jag tycka personligen

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

43 Inlägg
24 juli 2013
Trådstartare
#5
Har nu tänkt att jag ska byta lamdasonden för har pratat med olika verkstäder som tror de är det med tanke på felkoden P0134 16518 Rad 1 sond 1 inte aktiv


Men där är två lamdasonder på min bil, hur vet man vilken som är rad 1 sond 1? den innan katten eller den efter katten? någon som vet?

43 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
#6
Nu har ja bytat följande :

Lamdasond innan katt - felmedelande 16518 försvann BRA

Insugstemperatursensor
Lmm55

Men inget vill hjälpa mot den andra felkoden som för att bilen kommer i limpmode och jag är tvungen att starta om för att de ska va som vanligt. Jag hittade en läcka på ett tryckrör och det fixade jag o nu är där bra laddtryck!

Nu är frågan om detta har något med att jag har chippat bilen? har ett bsr chip i sedan 1,5 år tillbaka, kan det vara något som spökar i styrenheten så att jag rentav behöver mappa om bilen?


Sök