3207
Sök

Bmw 328 E36 går dåligt efter service!

105 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
Tjena hallå, gjorde en liten service på bmwn! Då byttes olja, oljefilter och luftfilter och efter det så har den börja gå dåligt på låga varv (nästan brölar och det händer ingenting förens den växlar ner, det är automat) samt att den har börjat ryka även när motorn är varm...
Har även märkt att den inte hoppar igång lika lätt som den gjorde innan jag serva den, någon som varit med om något liknande eller har erfarenhet om vad det skulle kunna vara? // Mikiver

21 Inlägg
30 juli 2013
vad använde du för olja? samt hur såg oljan ut som du hällde ut? och du har inte kört satt den har kokat efteråt häller?

21 Inlägg
30 juli 2013
och oljenivån är som den ska? inte förmycket på stickan?

5 119 Inlägg
30 juli 2013
Kolla så du inte skadat eller haft lös någon slang när du bytte luftfilter. Kan vara så att den drar tjuvluft.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

21 Inlägg
30 juli 2013
mb_pucken skrev:
Kolla så du inte skadat eller haft lös någon slang när du bytte luftfilter. Kan vara så att den drar tjuvluft.

precis, du kan ta lite startgas o spraya på slangarna, börjar den rusa på tomgången så är det troligtvis så att den drar tjuvluft.

105 Inlägg
31 juli 2013
Trådstartare
Fzero299 skrev:
vad använde du för olja? samt hur såg oljan ut som du hällde ut? och du har inte kört satt den har kokat efteråt häller?

drog i 5w40 och det var det i den tidigare! oljan såg väl inte allt för trevlig ut, ganska svart! nej tempen har aldrig överstigit normal temp eller vad tänkte du på?

Fzero299 skrev:
och oljenivån är som den ska? inte förmycket på stickan?

Oljan var på pricken till fullt på stickan!

mb_pucken skrev:

ska kolla på det, tänkte även testa att dra loss plusen så allt nollställs i boxar och sådant ifall luftmassemätaren har fått fnatt när jag bytte luftfilter, kanske?

2 845 Inlägg
31 juli 2013
Har du även bytt tändstift? Vad för några isåfall?

Alla tändspolar funkar som de ska?

Annars kolla över vaccumslangar och liknande.

105 Inlägg
1 augusti 2013
Trådstartare
uhlin skrev:
Har du även bytt tändstift? Vad för några isåfall?

Alla tändspolar funkar som de ska?

Annars kolla över vaccumslangar och liknande.

nej har inte bytt några tändstift, kanske bra o göra det?

Sök