3503
Sök

Jösses så ni stavar (inte alla) ungdomar!

FreddeK
2 november 2006
Trådstartare
#1
Hej!

Jag blir mörkrädd när jag läser i forumen. Finns inte många som kan skriva en helt vanlig enkel mening! Vad har hänt i skolan dom senaste åren?

Visst tror jag att internet har en del påverkan på språket tex lunar etc...

Och kom inte här och säg nu att många har dyslexi och är ordblinda osv...visst det finns men alla kan ju inte vara det eller?

Sen är garaget.org en av världens bästa sidor men sluta runka till det i skolan och lyssna på läraren istället på lektionerna!

Visst kan jag också skriva fel men när jag inte får ihop texten någon skrivit till mig så blir det svårt!

Nä nu skja ja gå ock såva så jag årkar jåbba imårgån! gånatt på er ala där ute i cijber ryjmden!!!!
Senast redigerat av Freddeponken (3 november 2006)

Evolution
1 627 Inlägg
2 november 2006
#2
inte en tråd till om gnällande på folks stavning

Fäll ner pungen och landa

Gorgilus addictus
4 755 Inlägg
2 november 2006
#3
Freddeponken skrev:
Hej!

Jag blir mörkrädd när jag läser i forumen. Finns inte många som kan skriva en helt vanlig enkel mening! Vad har hänt i skolan de senare åren???

Visst tror jag att internet har en del påverkan på språket tex lunar etc...

Och kom inte här och säg nu att många har dyslexi och är ordblinda osv...visst det finns men alla kan ju inte vara det eller?

Visst är garaget.org en av världens bästa sidor men sluta runka till det i skolan och lyssna på läraren istället på lektionerna!


Nä nu skja ja gå ock såva så jag årkar jåbba imårgån! gånatt på er ala där ute i cijber ryjmden!!!!
"Vad har hänt i skolan de senare åren"

Heter de inte " vad har hänt i skolan dom SENASTE åren?" wink

Allt för den där jävla hatten!

FreddeK
2 november 2006
Trådstartare
#4
Karlzzon The One skrev:
inte en tråd till om gnällande på folks stavning
Jo absolut! nu är jag urless på detta..Fattar ju inte vad det står när man ska läsa!

SKÄRPNING!!!

FreddeK
2 november 2006
Trådstartare
#5
THEBADGUY skrev:
Freddeponken skrev:
Hej!

Jag blir mörkrädd när jag läser i forumen. Finns inte många som kan skriva en helt vanlig enkel mening! Vad har hänt i skolan de senare åren???

Visst tror jag att internet har en del påverkan på språket tex lunar etc...

Och kom inte här och säg nu att många har dyslexi och är ordblinda osv...visst det finns men alla kan ju inte vara det eller?

Visst är garaget.org en av världens bästa sidor men sluta runka till det i skolan och lyssna på läraren istället på lektionerna!


Nä nu skja ja gå ock såva så jag årkar jåbba imårgån! gånatt på er ala där ute i cijber ryjmden!!!!
"Vad har hänt i skolan de senare åren"

Heter de inte " vad har hänt i skolan dom SENASTE åren?" wink
Jo men du förstod vad jag menade eller hur?? det är det som är huvudsaken....när man läser en mening och det bara är massa gröt så blir man ju less!

SSS -12
3 217 Inlägg
2 november 2006
#6
Man tackar, man tackar! Själv tycker jag inte att jag är så illa pinkad när det kommer till stavningen... Men efter som det gäller samtliga ungdomar på forumet så får jag väl ta åt mig! Även om fallet är sådant att jag sällan eller aldrig stavar fel...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Gorgilus addictus
4 755 Inlägg
2 november 2006
#7
Freddeponken skrev:
THEBADGUY skrev:
Freddeponken skrev:
Hej!

Jag blir mörkrädd när jag läser i forumen. Finns inte många som kan skriva en helt vanlig enkel mening! Vad har hänt i skolan de senare åren???

Visst tror jag att internet har en del påverkan på språket tex lunar etc...

Och kom inte här och säg nu att många har dyslexi och är ordblinda osv...visst det finns men alla kan ju inte vara det eller?

Visst är garaget.org en av världens bästa sidor men sluta runka till det i skolan och lyssna på läraren istället på lektionerna!


Nä nu skja ja gå ock såva så jag årkar jåbba imårgån! gånatt på er ala där ute i cijber ryjmden!!!!
"Vad har hänt i skolan de senare åren"

Heter de inte " vad har hänt i skolan dom SENASTE åren?" wink
Jo men du förstod vad jag menade eller hur?? det är det som är huvudsaken....när man läser en mening och det bara är massa gröt så blir man ju less!
Haha joo..jag förstår vad du menar. Men så är det, alla är inte mästare på det.

Allt för den där jävla hatten!

FreddeK
2 november 2006
Trådstartare
#8
Fuckface skrev:
Man tackar, man tackar! Själv tycker jag inte att jag är så illa pinkad när det kommer till stavningen... Men efter som det gäller samtliga ungdomar på forumet så får jag väl ta åt mig! Även om fallet är sådant att jag sällan eller aldrig stavar fel...
Gäller inte alla!

555 Inlägg
2 november 2006
#9
THEBADGUY skrev:
Freddeponken skrev:
Hej!

Jag blir mörkrädd när jag läser i forumen. Finns inte många som kan skriva en helt vanlig enkel mening! Vad har hänt i skolan de senare åren???

Visst tror jag att internet har en del påverkan på språket tex lunar etc...

Och kom inte här och säg nu att många har dyslexi och är ordblinda osv...visst det finns men alla kan ju inte vara det eller?

Visst är garaget.org en av världens bästa sidor men sluta runka till det i skolan och lyssna på läraren istället på lektionerna!


Nä nu skja ja gå ock såva så jag årkar jåbba imårgån! gånatt på er ala där ute i cijber ryjmden!!!!
"Vad har hänt i skolan de senare åren"

Heter de inte " vad har hänt i skolan dom SENASTE åren?" wink
Nej, det heter "Vad har hänt i skolan de senaste åren?"

Freddeponken, alla orkar inte skriva helt korrekt som i skolan, men om man verkligen vill så kan man. För det första finns det ingen regel som säger att man ska skriva helt korrekt, för det andra, så kanske folk vill skriva som de säger det. Så de känner sig mer personliga och så att folk får en uppfattning hur de talar.

Om du ändå ska vara petig så kan jag ju påpeka att det låter lite oseriöst med fler än ett frågetecken "???" det är lekisklass på det också, så sluta klaga på andra om du inte själv kan vara seriös när du skriver det här inlägget.

FreddeK
2 november 2006
Trådstartare
#10
Freddeponken skrev:
Fuckface skrev:
Man tackar, man tackar! Själv tycker jag inte att jag är så illa pinkad när det kommer till stavningen... Men efter som det gäller samtliga ungdomar på forumet så får jag väl ta åt mig! Även om fallet är sådant att jag sällan eller aldrig stavar fel...
Gäller inte alla!
Din text du skrev är ju hur lättläst som helst! men det är inte dom enstaka stavfelen jag menar utan när man inte ens får ihop texten någon skrivit!

Kram//Fredde

FreddeK
2 november 2006
Trådstartare
#11
lanred skrev:
THEBADGUY skrev:
Freddeponken skrev:
Hej!

Jag blir mörkrädd när jag läser i forumen. Finns inte många som kan skriva en helt vanlig enkel mening! Vad har hänt i skolan de senare åren???

Visst tror jag att internet har en del påverkan på språket tex lunar etc...

Och kom inte här och säg nu att många har dyslexi och är ordblinda osv...visst det finns men alla kan ju inte vara det eller?

Visst är garaget.org en av världens bästa sidor men sluta runka till det i skolan och lyssna på läraren istället på lektionerna!


Nä nu skja ja gå ock såva så jag årkar jåbba imårgån! gånatt på er ala där ute i cijber ryjmden!!!!
"Vad har hänt i skolan de senare åren"

Heter de inte " vad har hänt i skolan dom SENASTE åren?" wink
Nej, det heter "Vad har hänt i skolan de senaste åren?"

Freddeponken, alla orkar inte skriva helt korrekt som i skolan, men om man verkligen vill så kan man. För det första finns det ingen regel som säger att man ska skriva helt korrekt, för det andra, så kanske folk vill skriva som de säger det. Så de känner sig mer personliga och så att folk får en uppfattning hur de talar.

Om du ändå ska vara petig så kan jag ju påpeka att det låter lite oseriöst med fler än ett frågetecken "???" det är lekisklass på det också, så sluta klaga på andra om du inte själv kan vara seriös när du skriver det här inlägget.
Lekisklass? haha

Jag klagar hur mycket jag vill!

Hur seriös måste man vara? Det är väl bra om man förstår varandra? Det räcker tycker jag!
Jag kan säkert skriva fel men det är inte så jobbigt att försöka skriva en hyffsad mening i ett forum!

Puss/Fredde

SSS -12
3 217 Inlägg
2 november 2006
#12
Jag förstår frustrationen, från botten till ytan... Jag tycker själv att det är oerhört irriterande att läsa texter med fel i grammatik och där användning av avslagstecken saknas, t.ex. utropstecken och punkter!

Jag har faktiskt byggt en hel del av min stavningsförmåga genom garaget.org, man får väldigt mycket lättare för att bygga meningar och göra sig förstådd om man lägger manken till och koncentrerar sig.

Det är av hänsyn som man bör kolla upp stavningen i sina inlägg, samt av lite självrespekt. Det är nästan pinsamt att skicka iväg ett svar där man knappt förstår vad det står själv.

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

FreddeK
3 november 2006
Trådstartare
#13
Fuckface skrev:
Jag förstår frustrationen, från botten till ytan... Jag tycker själv att det är oerhört irriterande att läsa texter med fel i grammatik och där användning av avslagstecken saknas, t.ex. utropstecken och punkter!

Jag har faktiskt byggt en hel del av min stavningsförmåga genom garaget.org, man får väldigt mycket lättare för att bygga meningar och göra sig förstådd om man lägger manken till och koncentrerar sig.

Det är av hänsyn som man bör kolla upp stavningen i sina inlägg, samt av lite självrespekt. Det är nästan pinsamt att skicka iväg ett svar där man knappt förstår vad det står själv.
Å tack. Kunde inte sagt det bättre själv!

482 Inlägg
3 november 2006
#14
jahgk göjr mit bezta!

- Bromsa är ett tecken på svaghet -

SSS -12
3 217 Inlägg
3 november 2006
#15
Problemet och fördelarna med ett forum är... Det poängteras aldrig hur viktigt det är med en ren stavning, man ställer sin fråga rakt upp och ner och får likfan svar på den oavsett hur den är framförd! Men chansen att man blir tagen seriöst är större om man stavar i närheten till rätt, kan man sen grafiskt och gramatiskt sett framföra denna på ett vackert sätt, då får man respekt hos iallafall mig när det kommer till att svara på frågor!

Jag har en förmåga att älska inläggen som skrivs såhär (detta är absolut inget mer än ett exempel):

hej min 240 har gott sönder jag tror jag vet vad det är men jag vet inte riktigt........ den vill inte starta när den är varm tror det är startmotor som är kass har inte testat!!! det e lite brådis för jag måste lämna tillbaka en film och jhag kan inte ta mig ner till byn utan bilen,,,,,,,, kan nån säg vad det kan vara?????????

Knappt att det går att skriva, jag berömmer er! Ni fattar budskapet, men det är fasen i det inte behagligt att läsa det!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

3 113 Inlägg
3 november 2006
#16
det är ju fortfarande inte bara ungdomar som är dåliga på att stava och uttrycka sig, eller har jag fel?

Semper Fi

Miklen
3 november 2006
Trådstartare
#17
Firefox 2.0 har inbyggd stavningskontroll winkwinkwink

SSS -12
3 217 Inlägg
3 november 2006
#18
Det är verkligen inte bara ungdomar som har problem med stavningen som du säger AkkE... Men det är väl som man säger, man kan inte lära en gammal hund att sitta! Vad jag menar med detta är, ta tag i problemet medan det fortfarande är lönt! Av respekt till varandra här inne på forumet så vill man gärna se resultat på den möda man lägger ner för att ge ett klart, rätt och välformulerat svar... Inte alltid så sällsynt, men när det händer så lyckas man alltid på något sätt tackla situationen på ett bra sätt tycker jag! Ta det som en man och läs ett par gånger! Alla kan inte vara lika lyckligt lottade som oss som klagar!

Och Miklen, den där Firefox versionen borde ligga i allas händer... Fan ta Internet Explorer till att vara så behändigt att använda! tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Muttley
3 november 2006
Trådstartare
#19
Välkommen till 2000 talet smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 november 2006
#20
hm.. själv tycker jag inte de är så jobbigt med stav fel och så, jag tycker att för det mesta klarar man av och läsa det dom flesta skriver, men sen kan de ju hända att man "snubblar" äver tangenterna på tangentbordet ibland... sen som mig själv till exempel, som har varit skol less sen 7an, så är det inte så lätt och jobba i skolan när man är det, men jag tycker jag har klarat min stavning rätt skapligt för och inte varit så motiverad i skolan sen 7an hehe big_smile och nu är jag lixom 18 roll  men som sagt så kan det vara jobbigt ibland faktiskt

och jag kan säga att jag är inte nån "stav mästare" själv men endå big_smile
men ni fattar vad jag skriver eller hur? tongue wink
Senast redigerat av volvo_glenne (3 november 2006)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!


Sök