Fast det där liknar mera en Budda än Thor, om det nu inte är så att han blivit gubbfet på senare år. När en annan gick i skolan så var han ju mera som en gladiator med stor päls över axlarna.
En bit på väg med att få ner ljudnivån inne i bilen. Har limmat dit 4 mm bitumen och sedan nå annat skit på som skall ta ner ljudet från invändigt skrän.
När jag fyllde oljan i våras så ville det ju läka från pluggen så drog den lite extra men läkte ändå. Drog lite gängtejp då och fick den tät. Nu när jag tappa ur oljan så kollade jag läget och såg att det var polerat en grop på nästan 1mm där tätbrickan skall täta dessa jädrans köpesprylar...
Tog ingen före bild men här en bild efter 45 minuters filande. Man ser ett litet märke fortfarande efter poleringsgropen just vid gängan.
Klippte upp filtret för att kolla om allt är ok inne i motorn och det såg bra ut, fanns lite partiklar men helt normalt. Klippte även upp filtret från min diesel Volvo så man kunde få en uppfattning om hur det är efter 1000 mil och volvon hade mer partiklar så man kan sova lugnt.
Så i med ny olja och hoppas på sol imorgon så kan man fara ut och njuta med ny olja i motorn.
Bra att ha koll på grejorna. Hur är den efter vägen? Är det möjligt att sänka den ytterligare eller ligger den där du vill ha den? Alltid fränt med låga bilar men det är ju på bekostnad av komfort och risk att slå i något.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Bra att ha koll på grejorna. Hur är den efter vägen? Är det möjligt att sänka den ytterligare eller ligger den där du vill ha den? Alltid fränt med låga bilar men det är ju på bekostnad av komfort och risk att slå i något.
Den går stabilt så det är bara gasa går inte sänka så mycket men vi får se när mina nya fjädrar kommer, nu slår den igenom så jag har fått ställa dämpare hårt och då är det mindre skönt att köra.
V8 Magazine ville komma och göra reportage så tänkte det är bäst göra klart inredningen. Har kvar att göra innertak och skuffen.
Mallar form, är lite mycket krökar och svängar.
Sedan klippa till en hel skiva papp så man kan prova att det går få på plats skivan innan man börjar såga.
Jädrans mycket jobb för det lilla.
Nu är alla bitar sågade, bara kapa några reglar som man kan skruva ihop prylarna när man monterar. Lägger dit reglerna och provmonterar allt en gång till innan man klär allt.