Behövde ett 45mm hål i fästet som sitter mot toppen och det är lite svårt borra så gör det i svarven, därför svetsar jag fästet på en axelbit så man får fast den.
Lätt som en plätt i svarven
Sedan svarvades nästa del, denna skall ha ett 30mm hål tvärs igenom så fixade det i svarven.
Där var den delen klar. Nu saknas bara en pryl att svarva sedan borde det vara klart.
Nu har jag fått klart ac pump fäste och spännare. Nästa steg är svarva ett remhjul till pumpen och börja dra slang. Har beställt pressverktyg för slangarna och rostfri strumpa till att klä slangen med före jag pressar dom.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 511 Inlägg
29 december 2019
Supersnyggt blev det, men håller fästet för remmspänningen eller ska du gör nåt mer stag? brukar ju slå ganska hårt i pumparna när dom slårtill tänkte jag.
Senast redigerat av farbrorbozze (29 december 2019)
Sumersnyggt blev det, men håller fästet för remmspänningen eller ska du gör nåt mer stag? brukar ju slå ganska hårt i pumparna när dom slårtill tänkte jag.
Jo tycker den passar in bättre och ingen färg på fästet så man slipper färgsläpp
Kolla bild 3 så ser du spännarstaget som går ner mot generatorn.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 511 Inlägg
29 december 2019
MR_T skrev:
farbrorbozze skrev:
Sumersnyggt blev det, men håller fästet för remmspänningen eller ska du gör nåt mer stag? brukar ju slå ganska hårt i pumparna när dom slårtill tänkte jag.
Jo tycker den passar in bättre och ingen färg på fästet så man slipper färgsläpp
Kolla bild 3 så ser du spännarstaget som går ner mot generatorn.
Medan jag väntar på lite prylar till A/C systemet tänkte jag tillverka en ny luftrenare som skall ta in kall luft. Vet inte om jag drar rör inne i huven och suger luften framför kylaren eller om jag gör två strutar på sidan av kylaren. Är lite trångt överallt
Fick klart två halvor. Botten tar jag från en original luftrenare och locket måste tillverkas.