3368
Sök

Chrysler Pt cruiser med ett Stort problem!!

6 Inlägg
11 augusti 2013
Trådstartare
Nu har det hänt igen..

Växlarna går inte att få i.
Dom går att få i om motorn inte är igång. Vare sig jag trycker ner kopplingen eller inte.
Startar jag däremot motorn, så går det inte att få i någon växel alls.
Om jag har en växel i och trycker ner kopplingen, och vrider om nyckeln så känns det lite som om den vill dra iväg.
Det går inte att få ur växeln heller.
Efter ett tag så kan allt fungera som det ska igen..

Bilen är en:
Chrysler Pt Cruiser -00
2l motor
Manuell låda

Har nån någon idé om vad det kan vara, eller vart man börjar felsöka.
Alla tips är vällkomna, för jag har total idé torka.

Mvh Johan

Offroad Racing
3 122 Inlägg
11 augusti 2013
Kopplingen frikopplar inte som den ska, antar att den har hydraulisk koppling och då skulle jag tro att det är nån packning i antingen huvudcylindern eller slavcylindern som inte alltid tätar som den ska.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

6 Inlägg
11 augusti 2013
Trådstartare
Det stämmer att den har hydralisk koppling.
Kan man på något sätt härleda vart det ev. inte tätar??
Jag sitter just nu med Haynes service och reparationsbok och försöker hitta något..

Offroad Racing
3 122 Inlägg
11 augusti 2013
Nä det är nog till att byta delar o hoppas på att man väljer rätt först. Det är väl ett "inre" läckage som inte går att se utanpå. Tror detta med tanke på att det inte uppstår hela tiden utan kommer o går. För oljenivån förutsätter jag att du har kollat?

Detta är iaf min teori, men jag är inte alls expert på kopplingar och dess hydraulik. (håller mest på med automatlådor) Så kanske att nån annan med mer kunskap inom området kan bekräfta eller dementera det jag skrivit.

6 Inlägg
11 augusti 2013
Trådstartare
Jag har kollat nivån, men inte provat och lufta systemet, om det nu skulle kunna påverka något.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
11 augusti 2013
Kan påverka, men det borde inte fungera ibland då tycker jag. Det är ju dock billigt att testa.

Sök