jag har en topp som är planad men han som plana den fick ta väldigt mycket sa han plus att den inte håller tätt på alla ventiler enligt hans test maskin, och sen har jag en topp som är oplanad men som inte har kokat vilken ska jag sätta på?
jag har en topp som är planad men han som plana den fick ta väldigt mycket sa han plus att den inte håller tätt på alla ventiler enligt hans test maskin, och sen har jag en topp som är oplanad men som inte har kokat vilken ska jag sätta på?
Klart man vill ha en tät topp? Hur är den andra som e oplanad då? Är ju rätt lätt ändå å slipa ventilerna å fräsa sätena:)
jo men många säger att jag inte behöver plana eftersom den inte har kokat sen säger flera att jag ska skita i att den inte är tät för de går ändå... tror det blir så att jag planar den oplanade och använder den..
jo men många säger att jag inte behöver plana eftersom den inte har kokat sen säger flera att jag ska skita i att den inte är tät för de går ändå... tror det blir så att jag planar den oplanade och använder den..
Nä plana behöver du ju inte göra:) asså läcker de mö så kommer du ju bränna ventilerna rätt fort, men de beror ju på hur mö de läcker och, ska ju ha lite komp me:D
Nä plana behöver du ju inte göra:) asså läcker de mö så kommer du ju bränna ventilerna rätt fort, men de beror ju på hur mö de läcker och, ska ju ha lite komp me:D
Ska alltid riktplana en topp efter den har varit av monterad sen om den kokat eller inte är skitsamma så riktplana den så blir det helt 100 Mvh
Ska alltid riktplana en topp efter den har varit av monterad sen om den kokat eller inte är skitsamma så riktplana den så blir det helt 100 Mvh
Har aldrig planat efter byte, T5 packningen e rätt tjock me;) plus att har bilen inte gått varm så tycker jag att man inte behöver plana:) men de e ju individuellt hur man vil ha de:)
Om man behöver plana eller inte mäter man sig fram till. Bäst i en mätmaskin men för "den glada garagemeckaren" går det bra med en stålskala som man lägger på rygg diagonalt över toppen. Har man sedan bra ljus bakom skalan / på planet är det lätt att se om den är skev.
jag har en topp som är planad men han som plana den fick ta väldigt mycket sa han
Obra på en turbomaskin. Det finns ett maxmått på hur mycket man får plana. Kommer inte ihåg det i huvudet men säger han att han har fått ta mycket skulle jag välja en anna topp. Man får ju inte glömma att det inte bara är planet som kan bli skevt. Även kamaxelgångar osv kan ju bli skadat.