3149
Sök

Kopplingen kopplar inte ur!

22 Inlägg
18 augusti 2013
Trådstartare
Tjenare!
Jag har bytt till ett enkelmassehjul på min volvo 945 98a (M90)

Men har problem med att kopplingen inte kopplar ur helt eller tar absolut längst ner, kör med denna tryckplatta: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/mod … 5-mfl.html

Har byggt om slangen till helt kopparrör så det är inte felet (alltså att slangen expanderar vid tryck)

Slavcylindern rör sig cirka 2 cm, 1,9 för att vara exakt
någon som har haft liknande problem som vet ett sett att lösa det på?

/Robert

29 Inlägg
18 augusti 2013
Kan det inte vara så att det är fel tryckplatta?
Eftersom den tryckplattan är till m46/m46
Och du hade väl m90? Eller att du har fel uttrampningslager?

Jag själv kör med enkelmassesvänghjul från m47 som
Är omstiftat och svarvat för att funka ihop med
Sachs 712 och 6 puckad Sinter samt förlängt uttrampningslager från
Timo

Mvh

22 Inlägg
18 augusti 2013
Trådstartare
http://www.kyrkmotorsport.se/files/svnghjul_230_dj.JPG kör med detta svänghjul och det funkar helt perfekt med en klenare tryckplatta men inte med den hårdare, det är det som är det lustiga

2 Inlägg
11 augusti 2014
Har samma problem ! bytte växellåda på bilen för rasade en växel, och nu när den nya lådan sitter på plats( likadan låda, m90) så nu frigörs inte tryckplattan, (den kopplar inte) kopplingen känns svampig, har luftat och även bytt slavcylinder, någon som vet vad felet kan vara ??? har inte rört kopplingen, utan bara bytt växellåda ! Växlarna går i när bilen är avstängd.
tacksam för svar !!

30 Inlägg
13 augusti 2014
när man monterar enkelmasse tillsammans med m90 låda får man antingen länga armen på slavcelindern eller flytta ut kopplings gaflen från lådan, jag själv la brickor så att kommer ut ytligare 3-4mm så funkar det fint sen,
Patrik körde du med m90 innan du rasade den tidigare lådan? i så fall är det nog bara luft kvar som ska ut, kan vara ett helvete att få ut i mellan åt, hadde ett jädra bekymmer med det nu när jag bygde om till ZF låda på min,

Mvh Mikael

Get Low Or Die Trying,, KÖÖLA

Sök