3549
Sök

Rasslande ljud från motorn Volvo S40 2.0T

9 Inlägg
19 augusti 2013
Trådstartare
Kan börja med att jag inte kan något om bilar typ så kan ha missat andra trådar med detta problemet, i så fall får ni gärna länka dit!

Jag chiptrimmade min Volvo S40 2.0T (2001) för ett tag sedan och de visade sig att någon slags slang inte satt på turbon vilket gjorde att turbon inte funka alls och de hade vart så ett längre tag då de hade rostat, jag har ägt bilen i 1år drygt så förmodligen uppkom detta innan jag köpte den. Men iaf så fixade han problemet och sa att turbon skulle komma igång 100% om 2-3veckor cirka. Och ungefär efter just 2-3 veckor så börja det rassla från motorn när jag kommer över 3000 varv när motorn är kall, så fort den blir lite varm försvinner ljudet helt. Någon som vet vad detta kan bero på ? "Slangen" som inte satt på kallade killen på BSR för tarmslang eller något åt de hållet, Tarm va med i ordet iaf wink. Har aldrig haft något oljud eller annat från motorn innan, ja inga fel alls typ, inte i motorväg iaf.

Behöver jag ny turbo? Går de att laga? Jag är tacksam för alla möjliga svar. Undrar också om den här "tarmslangen" bör ha upptäckts på den "stora" servicen med kamremsbyte som jag gjorde någon vecka efter jag köpte bilen.

9 Inlägg
20 augusti 2013
Trådstartare
Ingen alls som har någon idé om vad det kan vara för fel?

493 Inlägg
21 augusti 2013
Essji skrev:
Ingen alls som har någon idé om vad det kan vara för fel?

Kolla turbon, kän efter glapp. Till de där meed att turbon kommer igång, hur menade han där?

Googlemaster

9 Inlägg
26 augusti 2013
Trådstartare
Hur känner jag efter glapp då? Jag har ingen aning va han menar då jag e skit kass på bilar. Han sa att de skulle ta ett par veckor innan turbon blev 100% igen då den inte varit igång på så länge. Han sa att den låg kanske på 80% typ. Han förklara inte mer än så å jag fråga inte heller fråga bara ifall hela skiten kommer pajja vilket den förmodligen INTE skulle...

1 196 Inlägg
26 augusti 2013
Essji skrev:
Hur känner jag efter glapp då? Jag har ingen aning va han menar då jag e skit kass på bilar. Han sa att de skulle ta ett par veckor innan turbon blev 100% igen då den inte varit igång på så länge. Han sa att den låg kanske på 80% typ. Han förklara inte mer än så å jag fråga inte heller fråga bara ifall hela skiten kommer pajja vilket den förmodligen INTE skulle...

Finns inget sånt att den ska komma igång, antingen funkar den lr inte

493 Inlägg
26 augusti 2013
Essji skrev:

upp och ner kan axelen glappa något men inte ut och in för gör den de e den skrot! Men att de ska ta ett tag ser ja som skitsnack. Ska inte handla om någon adaption där direkt, inte på en så gammal bil.

Googlemaster

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök