Jag antar att du lär få vända på motorn först o främst, så redan där går din plan i kras.. Resten beror på hur duktig du är men jag hade inte vågat ge mig på något sånt bara sådär ur tomma intet..
1. din motor pallar inte av rwd med det låga vridet så en större maskin är att rekomendera. 2. ombyggt fordon lr det väl gå som, du måste konstruera en bakvagn som inte finns. 3. Jag tror för det första inte att detta är igenom tänkt alls. vill du inte flytta motorn lr bygga om avgas så lär du inte vilja bygga torpedvägg, kardanaxel lr allt annat omkring heller. med tanke på crx korta hjulbas är det vansinnigt att äns bygga rwd. swappa i en större maskin bara, typ b16 så har du roligare för mindre pengar.
en b16 är inte heller bara att hinka i måste ju bygga om motorfästena o de tar ett par timmar hehe
bygga om?? nej...du tar fästena från en b16 motor, lr så köper man swapp-fästen (mest för syns skull då dom är lite snyggare) sedan är det v-låda,drivaxlar o härva. Säljs kitt på hpc oftast. Ligger ett swapp ute för 7000:- nu...
Det är typ aldrig ekonomiskt försvarbart att bygga om bilar eller trimma dom speciellt mycket. Min bror håller på med 740 Turboproject. 400 hk på E85 ungefär och han är snart uppe i 80K på bara delar.
Då har han iofs inte snålat men det kanske ger dig en lite bättre uppfattning om vad det innebär att trimma och bygga om bilar. Och man får inte ett skit för dom när man ska sälja dom heller.
Det är typ aldrig ekonomiskt försvarbart att bygga om bilar eller trimma dom speciellt mycket. Min bror håller på med 740 Turboproject. 400 hk på E85 ungefär och han är snart uppe i 80K på bara delar.
Då har han iofs inte snålat men det kanske ger dig en lite bättre uppfattning om vad det innebär att trimma och bygga om bilar. Och man får inte ett skit för dom när man ska sälja dom heller.
nej det e ju de som e tråkigt, hur mkt man än lägger ut får man inte ett skit extra knappt
Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Jag hade nog planerat bygget lite mer strukturerat;
1; Vilken budget har jag och vad får det kosta.
2; Hur skall bilen användas, daily racer eller kanske enbart på bana?
Honda crx är en förhållandevis rolig bil att köra original tanke på vikt kontra motoreffekt.
Efter mina byggtimmar med mina crxer så rekommenderar jag att du kostar på dig ett par bra stötdämpare runt 6000-9000kr klassen, kolla gärna in godspeed, bra pris och bra funktion. Föredrar dessa före D2 faktiskt...
Bättre bromsar alternativt bättre belägg som håller värmen bättre.
Till sist:
Din motor kanske man inte lägger ner så mkt pengar på när det gäller trimning då det inte finns allt för många delar till den.
Titta gärna in på B-serien då de inte är så dyra och där har du vtec..
Ett B16 swap kan kosta dig mellan 10.000-15.000 beroende skick på grejerna.
Här finns det en hel marknad med delar.
Byt ut grenrör, kör i ett K/N insatsfilter i originalboxen, annat insug och 70mm spjäll så får du genast roligare motor. Avgasystem är också en självklar uppgradering samt någon form av mappning eller chip. (chip är en budgetdel i detta fall)