Kolla slangen som sitter vid gasspjället, på den sitter det en slang som går till tomgångs motorn, precis där den slangen går ut så brukar dom spricka i underkänt, ta bort slangen och kolla, man ser knappt när den sitter på plats
Jo den startar normalt och chokar fint men sen på tomgång så dör den näst intil som att tändningen slutar i ett ögonblick och de upprepas helt o rytmiskt och olika längd och ibland dör bilen helt. På svagt gas pådrag (1,3 varv) så hackar motorn oavbrutet men högre varv är inga problem.
Ska göra rent fördelar lock och rotor imorgon och kolla om min magkänsla stämmer Men min otur säger att ja kommer va kvar på samma ruta tills ja får koderna lästa
Jo den startar normalt och chokar fint men sen på tomgång så dör den näst intil som att tändningen slutar i ett ögonblick och de upprepas helt o rytmiskt och olika längd och ibland dör bilen helt. På svagt gas pådrag (1,3 varv) så hackar motorn oavbrutet men högre varv är inga problem.
Ska göra rent fördelar lock och rotor imorgon och kolla om min magkänsla stämmer Men min otur säger att ja kommer va kvar på samma ruta tills ja får koderna lästa
MVH Fabbe
Låter som samma problem jag hade på min 855. Har video:
Jag efter frustration och svett så gjorde jag rent fördelatocket å armen samt slipat upp stålet och så poff så gick bilen klockrent med 1,2 på turbo mätaren och bränt gummi på asfalten
Beställde nya delar nu direkt och te löning fortsätter bygget
Tack för all hjälp och hoppas detta blir till andväning.