Idag är det en vecka sedan jag pillade med bilen och det blev både bakslag och något gjort.
Till att börja med så skulle jag idag "bara" plocka ut förarstolen, dämpa golvet bättre och byta till den nya förarstolen. Jo, så lätt hade det ju kunnat vara.. men icke! Efter att ha rivit all inredning och fått ut mattan så visar det sig att golvet på förarsidan är dränkt i glykol.. Värmekranen som vi bytte för lite över ett år sedan har gått sönder på nåt jävla vänster så nu fick jag åka och beställa en ny för 700 kr..
Fördelen med detta bakslag är att jag får en anledning till att riva väck instrumentbrädan och byta den mot den fräschare jag har liggandes. Nackdelen med den fördelen är att jag måste märka upp massa el och pilla med airbagen OCH så har jag aldrig rivit en instrumentbräda i 740/940.. spännande..
Sedan rev jag bort höger framskärm och rostskyddade den på insidan med transparent rostskyddslösning.
Skulle monterat dit den sprojlarns nya rutlisten fram, men insåg att vi saknade listen mellan torpedplåt och motorhuv, så den fick jag också beställa medan jag beställde värmekranen.
Liten bildbomb!
Verktygen som användes under nästan hela mekandet
Skiten simmar i glykol..
Fått bort lite plast och knappar..
Clipsen till rutlisterna
Clipsen på plats..
Passade även på att skaffa mig lite riktiga grejer som jag ska ha att putsa upp all svart plast med. Typ som stötfångarna, dörrlisterna och så. Har hört att det är riktigt bra så ska bli kul att få testa
Det var allt för stunden!
Funderar dock seriöst på att fixa dörrar och sådant samt laga rosten och sedan skicka bilen till Liljas så får dem montera värmekranen och byta instrumentbräda, men det kostar ju, så det är en liten balansgång där i tankarna just nu.. men vill ju helst inte pilla med elen själv
Vi får se vad som händer, ska försöka organisera upp och göra en sak i taget, vilket inte är fallet nu.. Hoppas på att kunna få ihop bakluckan med alla tillbehör snarast. Måste beställa ett bärjärn från skroten först bara..
Kram!