3747
Sök

Är det någon som vet något om garage norr om GBG?

199 Inlägg
31 augusti 2013
Trådstartare
Söker efter en bättre plats att ställa bilen på. Just nu står jag på en plats där man inte får skruva alls och så vidare, vilket känns sådär, faktiskt. Inte för att jag är någon storskruvare, men skulle ibland vilja göra en eller annan småsak. Jag är inte ens svetskunnig och har egna verktyg, har egentligen inte några större krav alls, bara jag kan ställa bilen där på ett säkert sätt, belysning och el är en fördel, men inget måste.

Är det någon som vet något? Har ni kanske en äldre släkting utan bil som vill tjäna en hacka på villagaraget eller något annat tips? Jag är skötsam och ordentlig och tittar mest till bilen då och då, mycket sällan jag ens skruvar med något.

För att ge en bild av vad jag är intresserad av ekonomiskt så är det så att jag betalar idag 700 kronor i månaden för platsen totalt och då är det kameraövervakat. Jag betalar inte så mycket mer än det, kan jag förvara däck i anslutning till bilen (8 stycken sommardäck) är jag villig att lägga på mer än annars. Får jag plats med två bilar kan jag naturligtvis tänka mig att betala ännu mer.

Platser av intresse: Kungälv, Stenungsund, Ale samt den del av Hisingen som befinner sig utanför trängselskattsområdet.

Hör av er om ni vet något.

/SEpaket

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.

199 Inlägg
11 september 2013
Trådstartare
Är det ingen som har koll på något? Om vi tar bort alla gränser vad gäller månadshyra då?

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.

489 Inlägg
12 september 2013
Uddevalla kan jag ha en kompis som hyr ut en lagom platts för ett relativt pris!

199 Inlägg
12 september 2013
Trådstartare
Visserligen lite långt, men berätta gärna mer. Är priset rätt så varför inte?

489 Inlägg
12 september 2013
1000:- i månaden, unte på landet! Stor gammal maskin hall, en av brukarna av garaget bor 10m ifrån det.

199 Inlägg
14 september 2013
Trådstartare
Vad talar vi för yta?

489 Inlägg
18 september 2013
SEpaket skrev:
Vad talar vi för yta?

1 bil, kan lätt öppna alla dörrar fritt och röra dig för att meka.

Och möjlighet att ha bil utanför garaget finns.
Senast redigerat av Steenzor (18 september 2013)

1 Inlägg
20 september 2013
Hej,

Finns det möjlighet att dela detta garage? Jag är också på jakt efter garage norr om Göteborg (bor i Trollhättan) och om det blir nån fördel av att vara två så är jag på!

Eller finns det andra garagetips runt Trollhättan/Göteborg?

Daniel

199 Inlägg
20 september 2013
Trådstartare
DCD skrev:
Hej,

Finns det möjlighet att dela detta garage? Jag är också på jakt efter garage norr om Göteborg (bor i Trollhättan) och om det blir nån fördel av att vara två så är jag på!

Eller finns det andra garagetips runt Trollhättan/Göteborg?

Daniel

Jodå, det kan gå att dela, bara man har respekt för varandra. Jag skruvar inte så mycket, skall mest ha det som förvaring, så det är kanske inte så dumt om någon är där ibland och kollar läget. Men just nu hittar jag intet, det är mest lagerlokaler på runt 100 kvadrat och det är stort till och med för två.

1 311 Inlägg
20 september 2013
Det är svårt att hitta garage, jag har letat länge.

Garage går mest mellan vänner och via facebook!

199 Inlägg
20 september 2013
Trådstartare
Då är det kört för min del. Jag är en "slips" som mest umgås med andra "slipsar" och merparten har tjänstebil och carport. Facebook tycker jag inget vidare om.

Här skall ju ändå Sveriges bilelit finnas, någon måste ju ha en aning tycker man...

Såg nu att jag glömt svara angående Uddevalla (sorry). Det blir lite för långt bort för min del. Det lönar sig så att säga inte att byta.

55 Inlägg
20 september 2013
Internet och facebook i all ära, men skall ni ha garage billigt från den äldre generationen så är en liten annons i lokaltidningen att föredra.
Ja jag vet, det liknar 1900 talet, men det finns gott om äldre personer med större hus/villa som kan tänkas hyra ut sitt garage nu när dom slutat köra bil.

Jag hyr själv ett garage från en dam som är änka och utan körkort.
Hyfsat centralt och billigt 450/mån.
Min bror hyr bilplats i ett underjordiskt garage av Carpark, 600:- i månaden, 19-20 grader varmt och så pass stort att man kan ta ett litet "varv" inne i garaget för att röra på bitarna.
Kamera övervakat och hälften av bilarna har filtar och täcken om sig (Entusiastbilar).
Det gör att det blir inget större spring där heller.
Inget större meckande är tillåtet och skall du ha ström för du ta en 30m lång förlängningssladd. 
Inga andra delar som vinterdäck mm är tillåtet att ställa på platsen, rent o snyggt (brandsäkert).

51 Inlägg
28 september 2013
Ring och hör med Camilla på Surte Åkeri

199 Inlägg
4 oktober 2013
Trådstartare
ivaldi skrev:
Ring och hör med Camilla på Surte Åkeri

Kan erbjuda vinterförvaring (vilket jag INTE eftersöker) med mekförbud, men just nu är alla platser uthyrda.

Lokaltidningen ger mig möjlighet att skriva 2 rader inklusive telefonnummer för löjliga 150 kronor. Det är betydligt mer än en blocketannons.

Kom igen nu, vi snackar Sveriges största bilforum. Någon måste ju ha någon kontakt.

199 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
Fortfarande aktuellt. -

12 Inlägg
18 november 2013
SEpaket skrev:
Fortfarande aktuellt. -

I Högåsa vid säve flygplats fanns det tidigare några klubbar som hyrde in sig i barackerna där. Vet inte om någon av dem finns kvar nu men det mekades i alla fall friskt där förr och jag minns att en av klubbarna t.o.m. hade en billyft som även användes för att flytta upp bilar för förvaring på loftet.

199 Inlägg
27 december 2013
Trådstartare
Jag har följt upp det mesta av tips jag fått här och tyvärr kammat noll. Har hittat en del vinterförvaring, men det är inte intressant. Jag vill ha ett garage där jag kan komma och gå som jag vill. Vid några få tillfällen har det dykt upp garage, men då har priserna legat på över 2 000 kronor per månad. Eftersom alla jag känner i bilkretsar nästan svimmar när jag berättar att jag betalar 700 per månad för nuvarande platsen så tänker jag naturligtvis inte betala mer.

Är det verkligen inte någon som har ett vettigt tips? Lilla Edet, Stenungsund, Ale Kommun. Det kan inte vara lika fullt där som i Göteborg C?

Sök