Hur fungerar denna fläkt? Hörde ett skramlande ljud häromdagen... plockade av fläkten och spände skruven som håller bladen. fläkten tystnade ett tag men började sedan skramla igen.... Plockade av fläkten igen o märkte då att bladet har stor möjlighet att röra sig "in o ut". Ska bladen kunna röra sig flera mm in o ut? eller ska den sitta helt fast? Om så är fallet, hur fixar jag detta? ska jag öppna upp fläkten/motorn o göra något där inne?
Det är nog inga större problem så länge den inte är i närheten av värmeväxlaren (förångaren/kondensorn). Tystnade skramlandet när du drog åt bladpaketet?
'Sprang' på en liknande elmotor idag när jag var på marknad, jag kände på spelet i axeln och den var kring 5 mm. Detta var på en till synes oanvänd motor.
'Sprang' på en liknande elmotor idag när jag var på marknad, jag kände på spelet i axeln och den var kring 5 mm. Detta var på en till synes oanvänd motor.
jasså det låter skumt... vad är det då som gör att min väsnas tro`?
jasså det låter skumt... vad är det då som gör att min väsnas tro`?
Är det glapp in o ut eller upp o ner? In o ut brukar det vara ett litet glapp men annars ska det ju inte vara glapp upp o ner.