3621
Sök

Köpråd kombi :)

9 Inlägg
14 september 2013
Trådstartare
Hej Garaget! Jag är ny här och vill ha lite råd inför mitt första riktiga bilköp.
Jag och min tjej ska köpa en kombi och vi har en budget på ca 25-35 000 kr. Årsmodell har vi tänkt gränsen vid äldst 2000.

Jag har kollat på blocket och det ligger mycket Peugeot ute som gått lite för låga
priser men samtidigt har jag hört att de rostar lätt... Vi har även kollat på Saab, Volvo och Ford.
Vilken bil ska man egentligen satsa på? Vilka märken ska man passa sig för?
Hur långt ska bilen ha fått gått etc? Kom gärna med länktips smile
Senast redigerat av Maxhak (14 september 2013)

DEVIL
1 171 Inlägg
14 september 2013
Maxhak skrev:
Hej Garaget! Jag är ny här och vill ha lite råd inför mitt första riktiga bilköp.
Jag och min tjej ska köpa en kombi och vi har en budget på ca 25-35 000 kr. Årsmodell har vi tänkt gränsen vid äldst 2000.

Jag har kollat på blocket och det ligger mycket Peugeot ute som gått lite för låga
priser men samtidigt har jag hört att de rostar lätt... Vi har även kollat på Saab, Volvo och Ford.
Vilken bil ska man egentligen satsa på? Vilka märken ska man passa sig för?
Hur långt ska bilen ha fått gått etc? Kom gärna med länktips smile

Du kanske skulle berätta vad ni skall ha bilen till? Frakta saker, pendla med, ha hundar i? te.x

bmw m power

9 Inlägg
14 september 2013
Trådstartare
Dels ha hunden i samt packning vid bilresor smile

Of World
3 369 Inlägg
14 september 2013
Man får ju fräscha 9-5or för dom pengarna.. nöjd med min!

te.x
http://www.blocket.se/hassleholm/Saab_9 … =7&w=3

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

95 Inlägg
15 september 2013
Volvo v40 2,0t/T4 från årsmodell 2001 och framåt?  Kanske inte världens roligaste men de har oftast all nödvändig utrustning och är mkt driftsäker och billig äga och köra.

De är dock känsliga för rost så välj gärna -03 och framåt och en där kamremmen är bytt (16.000 mil). I princip alla som jag tittade på hade fått anmärkning på bromsrör/ledning från 15.000 mil och framåt så välj en som fått det åtgärdad. Annars är det nog bara en tidsfråga innan det måste fixas. Just nu ligger jag på 0,82l/mil i blandad körning

1 508 Inlägg
15 september 2013
SAAB 9-5, får en fin facelift (02 och framåt) för dem pengarna

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

276 Inlägg
15 september 2013
SAAB är absolut det bilmärket du får mest bil för pengarna just nu. så jag skulle säga antingen SAAB 9-5 eller Volvo V70 om du ska ha den som vanlig bruksis.

Om du sen ska ha lite roligt också så får du snegla mot BMW eller AUDI Quattro annars har du Subarus kombis som är som byggda för att leka med.

9 Inlägg
30 september 2013
Trådstartare
Saab 9-5 säger ju många att man ska köpa från 04 och framåt smile vad säger ni om det?

Sök