3634
Sök

Biltema torkarblad, vad fan har jag köpt?

153 Inlägg
17 september 2013
Trådstartare
Hej, köpte torkarblad till firmabilen idag men det är ju inget clips så som det gamla torkarbladet så jag undrar om jag är helt dum i huvudet eller om det faktiskt går att montera skiten på bilen? Har vanliga kroken för torkarbladen på bilen.

MVh

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124138/124138-e684cd8a0f18f315eba44490d59dee7f.jpg
Gamla bladet till vänster och nya till höger.

177 Inlägg
17 september 2013
Flytta över gammla clipset om det inte följde med något som passar.

2 751 Inlägg
17 september 2013
I värsta fall kan du ta ut "torkargummit" på den nya och sätta in i den gamla ramen, farssan gjorde så när jag beställde fel till min Audi, torkar ännu ett år senare smile

Who Djaa bless no man curse

Inbiten Volvonörd
799 Inlägg
17 september 2013
Finns instruktioner på förpackningen! Svårt att förklara men det passar.

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995

167 Inlägg
17 september 2013
Det är bara till att flytta över clipsen från gammalt till nytt.. För övrigt så köper jag bara torkarblad på biltema då där är fasen så mkt längre hållbarhet och kvalitet än tex statoils eller andra bensinmackar. Och för priset du köper på en mack kan du köpa dubbla uppsättningar på biltema eller något annat skoj.

153 Inlägg
17 september 2013
Trådstartare
scorpan6662 skrev:
Flytta över gammla clipset om det inte följde med något som passar.

Och det är gjort på en handvändning?
DasAuto skrev:
I värsta fall kan du ta ut "torkargummit" på den nya och sätta in i den gamla ramen, farssan gjorde så när jag beställde fel till min Audi, torkar ännu ett år senare smile

Inte så dumt, men fan så omständigt.
Lillkanto skrev:
Finns instruktioner på förpackningen! Svårt att förklara men det passar.

Inte nog med att jag är dum, jag verkar blind också...hittar ingenting på förpackningen. Instruktionen var att montera och köra torkaren så att den vattenavvisande ytan fastnade på rutan. :-)
saababenni skrev:
Det är bara till att flytta över clipsen från gammalt till nytt.. För övrigt så köper jag bara torkarblad på biltema då där är fasen så mkt längre hållbarhet och kvalitet än tex statoils eller andra bensinmackar. Och för priset du köper på en mack kan du köpa dubbla uppsättningar på biltema eller något annat skoj.

Bara och bara? :-) Får väl se om jag kan få till det här.

2 751 Inlägg
17 september 2013
Omständigt JA, men bra som sista utväg om du har långt till Biltema, jag beställde mina via Ebay så det var det enda sättet.

Who Djaa bless no man curse

Inbiten Volvonörd
799 Inlägg
17 september 2013
Åk till macken o be om hjälp annars wink

www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995

153 Inlägg
17 september 2013
Trådstartare
DasAuto skrev:
Omständigt JA, men bra som sista utväg om du har långt till Biltema, jag beställde mina via Ebay så det var det enda sättet.

Torkarbladen jag har nu duger, Biltema ska fanemig få ta tillbaka dom här bladen om jag inte ens ska kunna få dit dom på biljäveln. smile
Lillkanto skrev:

Vad ska macken göra, de kan ju bara konstatera att skiten inte passar. Ni ser ju själv på bilden, det där går väl inte att använda? På biltema sa dom att jag skulle ha den där om jag hade vanlig krok så för mig är det lustigt att skiten inte passar, var så glad för att jag äntligen skulle få byta torkarbladen men hepp... hmm

Om jag ska flytta över clipsen så undrar jag: Hur går jag tillväga? Omständigt eller inte? Tänker inte lägga ner mitt liv ikväll på att jävlas med ett par vindrutetorkare. smile
Senast redigerat av sogat (17 september 2013)

908 Inlägg
17 september 2013
sogat skrev:
DasAuto skrev:

Torkarbladen jag har nu duger, Biltema ska fanemig få ta tillbaka dom här bladen om jag inte ens ska kunna få dit dom på biljäveln. smile
Lillkanto skrev:

Vad ska macken göra, de kan ju bara konstatera att skiten inte passar. Ni ser ju själv på bilden, det där går väl inte att använda? På biltema sa dom att jag skulle ha den där om jag hade vanlig krok så för mig är det lustigt att skiten inte passar, var så glad för att jag äntligen skulle få byta torkarbladen men hepp... hmm

Om jag ska flytta över clipsen så undrar jag: Hur går jag tillväga? Omständigt eller inte? Tänker inte lägga ner mitt liv ikväll på att jävlas med ett par vindrutetorkare. smile

Förstår faktiskt inte problemet med att trycka av clipsen från dem gammla och trycka på dem på de nya då de tar 2 sek att trycka av dem

Inbiten Volvonörd
799 Inlägg
17 september 2013
Fan att det inte går att beskriva med ord hur man gör... Är enkelt, gå ut o prova dej fram så ser du snart.

www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995

5 686 Inlägg
17 september 2013
sogat skrev:

Du trycker bara loss clipsen. En tumme på vardera sida om pinnen som plastclipset sitter på och sedan bara trycker loss det. Sen tar du clipset från det gamla torkarbladet och bara trycker dit så är det klart sen.

153 Inlägg
17 september 2013
Trådstartare
Lillkanto skrev:
Fan att det inte går att beskriva med ord hur man gör... Är enkelt, gå ut o prova dej fram så ser du snart.

Så du menar att det ska passa än om det inte ser ut som det?
simlar skrev:
sogat skrev:

Du trycker bara loss clipsen. En tumme på vardera sida om pinnen som plastclipset sitter på och sedan bara trycker loss det. Sen tar du clipset från det gamla torkarbladet och bara trycker dit så är det klart sen.

Jaså, det är inte svårare? Men dåså, om jag inte kommer på hur i helsicke man monterar dessa så får jag testa på detta imorgon. Är ju bäcksvart ute just nu.

dab-master
166 Inlägg
17 september 2013
mina sitter fast med skruv... va ett jäkla meck att få dit ett par biltema torkare wink

Pika pika! Fumo, mofu, mofumo, fumoffu!
- Pikachu - Bonta-kun

huh?
10 427 Inlägg
17 september 2013
Prova att klicka i torkararmen i den som ser ut att passa i kroken (förmodligen den som är lös på bilden). Brukar gå som många säger tongue
Senast redigerat av steifan (17 september 2013)

313 Inlägg
17 september 2013
Till krok passar de som sitter på från början på bilden du lagt upp. Bara att föra in armen emellan och dra tills det snäpper så sitter dem. Kolla hur den gamla sitter så fattar du.

Jag hade iofs problem med mina till en Renault 5 där kroken var för bred för alla torkarblad.. Bytte till golf-armar på den.

Avstängd
10 388 Inlägg
17 september 2013
sogat skrev:
Lillkanto skrev:

Så du menar att det ska passa än om det inte ser ut som det?
simlar skrev:
sogat skrev:

Jaså, det är inte svårare? Men dåså, om jag inte kommer på hur i helsicke man monterar dessa så får jag testa på detta imorgon. Är ju bäcksvart ute just nu.

Inte för att vara "sån"...men du menar alltså, på fullaste allvar, att du inte testat? Utan går in och startar en tråd på gorg först och ist?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

497 Inlägg
17 september 2013
Använd den plastbiten som du håller i handen istället, då kan jag lova 99% säkert att den kommer passa smile
Sen är det bara för dig att testa dig fram tills du får fast den på kroken, tyvärr är det lite svårt att ge en bra beskrivning utan bilder hmm

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981

2 174 Inlägg
17 september 2013
Åk till närmaste verkstad med en påse bullar be dom hjälpa dig.  Pilla inte mer om du inte ens klarar det där..

366 Inlägg
17 september 2013
Hahah det här är humor, nu skriver jag inte detta för att dumförklara någon men denna tråd gjorde min kväll! Tack sogat smile

Sök