3406
Sök

Biltema torkarblad, vad fan har jag köpt?

153 Inlägg
17 september 2013
Trådstartare
Nu sitter torkarna där och ja, jag känner mig absolut ganska dum såhär i efterhand. Kan tillägga att jag aldrig tidigare bytt torkarblad, det är kanske ingen bra bortförklaring men så ligger det till. Har inte haft en tanke på att byta clipset, antog mest att det som redan satt där skulle fungera och att den saken som följde med var till för att låsa fast den.

153 Inlägg
17 september 2013
Trådstartare
it_mutt skrev:
sogat skrev:
Lillkanto skrev:
Fan att det inte går att beskriva med ord hur man gör... Är enkelt, gå ut o prova dej fram så ser du snart.

Så du menar att det ska passa än om det inte ser ut som det?
simlar skrev:

Du trycker bara loss clipsen. En tumme på vardera sida om pinnen som plastclipset sitter på och sedan bara trycker loss det. Sen tar du clipset från det gamla torkarbladet och bara trycker dit så är det klart sen.

Jaså, det är inte svårare? Men dåså, om jag inte kommer på hur i helsicke man monterar dessa så får jag testa på detta imorgon. Är ju bäcksvart ute just nu.

Inte för att vara "sån"...men du menar alltså, på fullaste allvar, att du inte testat? Utan går in och startar en tråd på gorg först och ist?

Inte testat vad då? Och ja, det regnade ute så jag tog mig friheten att göra det. :-)
JossanB skrev:
Använd den plastbiten som du håller i handen istället, då kan jag lova 99% säkert att den kommer passa smile
Sen är det bara för dig att testa dig fram tills du får fast den på kroken, tyvärr är det lite svårt att ge en bra beskrivning utan bilder hmm

Fungerade givetvis.
mejmotorsport skrev:
Hahah det här är humor, nu skriver jag inte detta för att dumförklara någon men denna tråd gjorde min kväll! Tack sogat smile

Det bjuder jag på.

Sök