3713
Sök

Billig aktiv baslåda

18 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
Hejsan vill ha lite dunk i min 945 så hade tänkt att sätta i en aktiv baslåda. Tänkte om det finns några där ute som kan tipsa om en hyffsat bra baslåda mellan 1000-1500 spänn.

Har kollat på denna http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 4165.7745/
Vet inte om det är något att ha? Sitter original högtalare i den just nu.

466 Inlägg
2 oktober 2013
jag hade kollat blocket efter någon kanske med typ dubbla 12 or med steg för det priset

18 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
Vill helst köpa helt nytt och tyckte att en aktiv baslåda verkade smidigt och enkelt.

466 Inlägg
2 oktober 2013
aaa okej. tyvärr har jag ingen erfarenhet av det märket. men se om du kan få lyssna någonstans innan du köper den .

18 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
Okej, finns ju en butik där jag bor som bygger med fusion kanske kan se med dom. Tar gärna emot tips om andra aktiva baslådor också bara att tipsa på gott folk.

466 Inlägg
2 oktober 2013
tyvärr har jag alldrig haft en sådan med inbyggt steg.. lycka till

18 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
Tackar, i och för sig så kanske det skulle bli bättre med en passiv låda och separat steg. Är det mycket som skiljer med kablar och sånt då? Finns väl färdiga paket att köpa.

559 Inlägg
2 oktober 2013
940gltt skrev:
Okej, finns ju en butik där jag bor som bygger med fusion kanske kan se med dom. Tar gärna emot tips om andra aktiva baslådor också bara att tipsa på gott folk.

I den prisklassen så är det nog bara begagnat som gäller om du inte vill satsa på den Fusion lådan du länkade.
Vill du lägga lite mer säg upp till 2500:- så finns det många att välja på.

Mvh Putte

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook

18 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
Ok, kan tyvärr inte så mkt om baslådor och vet inte om den Fusion lådan är ngt att ha? Är ju inte direkt ute efter världens ljud utan bara lite skönt dunk till bilen. Vet inte hur kombinationen blir med org högtalara fram och baslåda bak:rolleyes:

Grejerna ska sitta i min bruksbil också så vill inte ha allt för dyra prylar i han.
Senast redigerat av 940gltt (2 oktober 2013)

559 Inlägg
2 oktober 2013
940gltt skrev:
Ok, kan tyvärr inte så mkt om baslådor och vet inte om den Fusion lådan är ngt att ha? Är ju inte direkt ute efter världens ljud utan bara lite skönt dunk till bilen. Vet inte hur kombinationen blir med org högtalara fram och baslåda bak:rolleyes:

Grejerna ska sitta i min bruksbil också så vill inte ha allt för dyra prylar i han.

Vill du ha det du beskriver så skulle jag valt den lådan du kollat på, den är prisvärd!
Mvh Putte

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook

18 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
Ok tack så mkt! Vet inte om jag kanske skulle behöva uppgradera högtalarna fram också eller det kanske duger sålänge med original.

18 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
Passar på att fråga om det går att koppla in en baslåda i min bilstereo (pioneer deh-1500ub)?
Den har 1 par lågnivåutgång men vet inte hur jag ska koppla remote kabeln?

403 Inlägg
2 oktober 2013
940gltt skrev:
Passar på att fråga om det går att koppla in en baslåda i min bilstereo (pioneer deh-1500ub)?
Den har 1 par lågnivåutgång men vet inte hur jag ska koppla remote kabeln?

Den ska kopplas till en blåvit kabel som finns på stereon. Pioneer brukar ha två st en för antenn och en för remote, men brukar vara märkt. Brukar också vara beskrivet i manualen.

18 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
Alltså sitter den blåvita kabeln på strömförsörjningskabeln som går till iso? Eller gå det att dra remote kabeln in i antenningången?
Senast redigerat av 940gltt (2 oktober 2013)

403 Inlägg
2 oktober 2013
940gltt skrev:
Alltså sitter den blåvita kabeln på strömförsörjningskabeln som går till iso? Eller gå det att dra remote kabeln in i antenningången?

Om du har iso-kopplingar så är det pinne a-5 som brukar vara remote

http://www.nexxia.co.uk/images/ISO_wiring.jpg

Pioneer brukar också ha en delning på remotekabeln mellan stereokontakt och isokontakt.

18 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
Ok tack så jättemycket för hjälpen! Ska ut och se om jag hittar kabeln imorn.

89 Inlägg
3 oktober 2013
Lånar tråden lite
Har en fråga om basen, i beskrivningen så står det att det är en 12a. Sen om man läser teknisk spec. så står det: Högtalardiameter 10,000tum

Någon som vet?

21 761 Inlägg
3 oktober 2013
Antagligen en simpel felskrivning av netonnet. smile

18 Inlägg
3 oktober 2013
Trådstartare
Såg också det nu verkar dock stå samma sak på andra sidor märkligt. Väldigt suger på att köpa denna lådan själv.

På fusions hemsida står det woofer size 12" så ja kan man undra.
Senast redigerat av 940gltt (3 oktober 2013)

21 761 Inlägg
3 oktober 2013
Är i så fall kanske inte helt omöjligt att andra ställen har fått eller kopierat en felaktig text från Fusion vid ett tidigare tillfälle och att Fusion har ändrat, men inte de andra ställena. hmm

Sök