Då var man hemma från jobb igen. Man hinner fundera en del på olika lösningar under de 14 dagar man är borta
En idé jag fick var att en vinge lär man ha. Sagt och gjort så handlade jag en sådan & monterade.
De är kanske inte varje dag man ser en Audi A4 med stor vinge, men enligt mig blev de riktigt bra.
Funktion är ingenting som har ett finger med i spelet här, utan endast att de ska se ballt ut
Jag fick även för mig att bygga om konstruktionen för bränsletanken och även bygga om lite grann vid kylaren, dels för att få alla kopplingar utanför kupeutrymmet och även för att slippa gnäll som lätt uppstår på olika körningar med kopplingar i kupén. Vet inte om de gäller vatten, men kändes dumt att chansa
Svetsade på yttligare en 3mm plåt i rambenen bak för att få de så stabilt som möjligt.
Såhär blev de då jag fick vänt kylaren och lagt igen de hål i brandväggen som tidigare var för AN anslutningarna på kylaren.
Blev mycket bättre att få anslutningarna bakåt. Bara hoppas att den AN20 slang jag köpt räcker till nu när de blir omdragning av slangarna
Kapade ur allt de gamla här bak, tog ca 5 timmar att få slipat bort allt de man inte kom åt att kapa bort. Haha
Började med att måtta in allt för att se att ingenting skulle hamna i konflikt med varan.
Blir gott om plats och servicevänligt om de mot förmodan skulle vara något som går sönder. Men de satsar vi på att de inte gör
Bockade till en rejäl bogserögla, och kapade till lite plåt som fick sig några dimplade hål
Måttar lite mot ett rör jag provade bocka till för att använda runt tanken, men tyvärr blev radien för lång så fick de inte så tight mot tanken som jag ville.
Bockar till den undre strävan som ska fästas i rambenen. Blir även en lyftpunkt i denna så man snabbt och enkelt ska kunna hissa bilen
Då radien blev för lång och jag inte hade andra radier till bocken så fick jag kasta mig i bilen och skynda in till H2M Racing och köpa kortradieböjar.
Här är ”yttre” ramen punktad som jag vill ha de.
Här har jag fått dit de sista rören som går under tanken & även helsvetsat allt.
Lägger med några bilder så ni får se färdigt resultat.
Får köpa lite längre slangar från tank till catch nu bara.
Ska även bygga nått fäste för catchtanken.
Pumpen tänker jag att jag bara använder popnuts i de tvärgående röret mellan rambenen för att fästa.
Väl mött.