9 november 2006
Trådstartare
Jag såg precis programmet Planeten på SVT som handlar om hur mycket vi förstör den här planeten vi bor på och jag måste erkänna att det är mycket värre än jag någonsin trodde.
Jag har själv dragit ner på mitt bilkörande ganska rejält senaste halvåret, mest på grund av ekonomiska skäl men nu tänker jag göra det även för miljöns skull. Behöver jag inte köra så tänker jag inte göra det och jag tycker att fler ska följa mitt exempel...
50 miljoner människor är idag miljö flyktingar... dom flyr eftersom jorden är förorenad eller så ut-torkad på grund av att temperaturen höjts år efter år så att inget längre växer där... om ca 10 år kommer vi märka av det rejält i Sverige sa dom...
Det vi kommer märka av här att vi knappt kommer få nån snö, att somrarna kommer bli nästan farligt varma, förra sommarens rekord va ju 38°C på min mätare som står i skuggan...
Vi kommer få kraftiga stormar både på våren o hösten med krafig nederbörd och översvämningar...
Enligt nästan alla forskare i programmet och även andra man hört så har vi fram till ca år 2010 att ändra våra vanor och efter det är det för sent...
Va tror ni, vad kan vi göra åt det här o kommer vi att lyckas rädda den här lilla bollen i rymden?
Senast redigerat av Founder (9 november 2006)
in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
-
www.bmwb.se