Tjena!
Dags att starta en ny projekttråd med en ny bil här också, denna gången med en av mina drömbilar här i världen!
Anledning till bilbytet är.. ja.. ska försöka göra en lång historia kort.
- Söndagen innan Gatebil Rudskogen -13 körde jag, i min dåvarande Nissan 200sx s13, och några polare runder här i kära Helsingborg, slutade med att vi hamnade vid den vuxna lekplatsen för bilar i Helsingborg. Iallafall, jag gjorde som jag gör alltid annars, dvs slänger upp bilen på ställ och leker runder lite. Detta slutade med att en slang till vevhusventilationen hoppar av och spottar olja på ett överdrivet varmt avgasrör och tar eld. Fick släckt elden efter ett tag, inget allvarligt kom till skada som tur var. Det var här allting började gå i en 90graders backe neråt..
Här är även en film där man ser lite av elden i slutet. https://www.facebook.com/WackoRacing/po … 4411697768
Drog igång bilen efter några dagar och hade direkt problem med lambdan som låg åt hel**** fel Detta var kvällen innan Gatebil i Norge, så bilen fick stanna hemma.
Några veckor senare rasade också växellådan.. Där tog det stopp med all motivation som man hade fått tidigare. Kände då att det var dags att göra mig av med bilen och försöka mig på något annat, typ frimärkssamling eller något liknande.
Nu är iallafall min kära s13 såld och har som sagt inhandlat mig en Skyline R32 GTR.
Målet med denna bilen är mellan 800-1000hk i effekt och utseendemässigt blir det några XXR 527 och när plånboken tillåter det blir det ett par BBS LeMans.
Lite info om bilen:
Mines ECU
Original bottendel
Advan Racing RG-D 17x9,5"
XXR 527 18x9,75"
--------------------------------------------
Nu har det hänt en del med bilen sen jag köpte den, orkar inte skriva upp exakt allt, men den är iallafall nerskruvad och motorn är delad. Här kommer några bilder från jag köpte bilen tills nu.
En av de första sakerna som gjordes med bilen var att inhandla ett par lekfälgar och koppla en switch till rwd/awd
Såhär såg min arbetsbänk ut innan den fylldes med delar
Greddy grenrör, GT45 turbo, bosch 1700cc spridare, cp kolvar och eagle stakar
Fick hem ett rattnav från japan, så en annan ratt kunde monteras
Köpte ett xenonkit billigt hos diodhuset
Åkte upp till kalmar och köpte 4st nästan helt nya XXR 527. Blev aningen snyggare när jag fick på dessa med spacers och valsade skärmar.
Började sedan att skruva ner hela bilen
Efter ett tag såg det ut såhär
Någon dag senare såhär
Tog bort allt onödigt från motorrummet
Började kapa i skärmarna.. Kommer kapa bort dom helt och lägga nya hjulhus istället.
[img]http://www1.garaget.org/gallery/images/149/148043/148043-4d28300fe28214b0f42f91e2f05ea540.jpg/img]
Var en hel vetenskap att få bort alla slangar under insuget, men det gick tillslut
[img]http://www1.garaget.org/gallery/images/149/148043/148043-f9a392d2d5527bd968c968165bf9efcc.jpg/img]
Igår såg motorn ut såhär
Och idag skruvades hela bottendelen av. Har dock inga bilder på detta än, men det kommer imorgon
På återseende!
/Mattias
Dags att starta en ny projekttråd med en ny bil här också, denna gången med en av mina drömbilar här i världen!
Anledning till bilbytet är.. ja.. ska försöka göra en lång historia kort.
- Söndagen innan Gatebil Rudskogen -13 körde jag, i min dåvarande Nissan 200sx s13, och några polare runder här i kära Helsingborg, slutade med att vi hamnade vid den vuxna lekplatsen för bilar i Helsingborg. Iallafall, jag gjorde som jag gör alltid annars, dvs slänger upp bilen på ställ och leker runder lite. Detta slutade med att en slang till vevhusventilationen hoppar av och spottar olja på ett överdrivet varmt avgasrör och tar eld. Fick släckt elden efter ett tag, inget allvarligt kom till skada som tur var. Det var här allting började gå i en 90graders backe neråt..
Här är även en film där man ser lite av elden i slutet. https://www.facebook.com/WackoRacing/po … 4411697768
Drog igång bilen efter några dagar och hade direkt problem med lambdan som låg åt hel**** fel Detta var kvällen innan Gatebil i Norge, så bilen fick stanna hemma.
Några veckor senare rasade också växellådan.. Där tog det stopp med all motivation som man hade fått tidigare. Kände då att det var dags att göra mig av med bilen och försöka mig på något annat, typ frimärkssamling eller något liknande.
Nu är iallafall min kära s13 såld och har som sagt inhandlat mig en Skyline R32 GTR.
Målet med denna bilen är mellan 800-1000hk i effekt och utseendemässigt blir det några XXR 527 och när plånboken tillåter det blir det ett par BBS LeMans.
Lite info om bilen:
Mines ECU
Original bottendel
Advan Racing RG-D 17x9,5"
XXR 527 18x9,75"
--------------------------------------------
Nu har det hänt en del med bilen sen jag köpte den, orkar inte skriva upp exakt allt, men den är iallafall nerskruvad och motorn är delad. Här kommer några bilder från jag köpte bilen tills nu.
En av de första sakerna som gjordes med bilen var att inhandla ett par lekfälgar och koppla en switch till rwd/awd
Såhär såg min arbetsbänk ut innan den fylldes med delar
Greddy grenrör, GT45 turbo, bosch 1700cc spridare, cp kolvar och eagle stakar
Fick hem ett rattnav från japan, så en annan ratt kunde monteras
Köpte ett xenonkit billigt hos diodhuset
Åkte upp till kalmar och köpte 4st nästan helt nya XXR 527. Blev aningen snyggare när jag fick på dessa med spacers och valsade skärmar.
Började sedan att skruva ner hela bilen
Efter ett tag såg det ut såhär
Någon dag senare såhär
Tog bort allt onödigt från motorrummet
Började kapa i skärmarna.. Kommer kapa bort dom helt och lägga nya hjulhus istället.
[img]http://www1.garaget.org/gallery/images/149/148043/148043-4d28300fe28214b0f42f91e2f05ea540.jpg/img]
Var en hel vetenskap att få bort alla slangar under insuget, men det gick tillslut
[img]http://www1.garaget.org/gallery/images/149/148043/148043-f9a392d2d5527bd968c968165bf9efcc.jpg/img]
Igår såg motorn ut såhär
Och idag skruvades hela bottendelen av. Har dock inga bilder på detta än, men det kommer imorgon
På återseende!
/Mattias
Senast redigerat av matthew_ (14 oktober 2013)
0
0
0
0