Har varit alldeles för tyst här på sistone, så slänger in en uppdatering.
Var tvungen att prioritera lite annat framför bilen i slutet på februari/början på mars pga att några polare som inte kände för att stanna och betala hyran i vårat dåvarande garage, så blev tvungen att göra plats till allt jag hade i garaget och sedan köra hem allt.
Efter detta fick jag ett mail från FRSport i USA där det stod att det tar minst 4 veckor för kamaxlarna att komma fram till FRSport från Japan. Även där tappade jag en hel del motivation.
Sen för att höja motivationen igen beställde jag hem lite delar samt åkte och köpte en färdigportad topp, perfekt!
Funkade alldeles utmärkt
Iallafall... en av sakerna som beställdes var en QuarterMaster koppling som ska stå pall för 1200nm!
Började dålig med att mitt rb26 svänghjul inte ville bli riktigt plant då det var härdat som f*n.. _Någon_ som kanske slirat lite koppling eller försökt sig på att burna i 4an liiite för många gånger?
Hade som tur ett svänghjul över från min RB25 som jag kunde ta och använda. Blev en massa mätandes hit och dit innan allt blev rätt. Här är kopplingen klar iallafall
Passade även på att svarva av den gamla oljepumpsdrivningen när vi ändå var igång med svarven. Den nya drivningen smällde vi på vid ett senare tillfälle.
Tänkte över mitt turboval och eftersom det tar minst 4 veckor för kammarna att bli klara ändrade jag beställningen från 280 kammar till 270 och köpte mig en lite mindre turbo istället.. Turbobanditens TB70-04 som ska funka för allt mellan 650-950hk.
Lätt begagnad, dock inga som helst glapp!
Fick lite inspiration från några r32or, så gjorde efter dom och satte bredbandslambdan på ett lämpligt och diskret ställe
Sen blev vevaxeln, kopplingen och remhjulet balanserat ihopa hos MMR i Malmö
En Sparco Corsa hittade också hem mitt i allt. Perfekt fåtölj som används flitigt 8)
Flyttade sen bak säkringsboxen till bagaget utan några som helst bekymmer. Bara ett fäste till boxen kvar som ska tillverkas i veckan
Satte sedan de mesta av inredningen på plats igen. Bara mittkonsolen kvar, men det får vänta tills jag har kommit på en bra lösning till att montera laddtrycksmätaren
Det var allt vad jag hade och erbjuda ikväll gott folk!
Snart är det även dags att lacka bilen snart så om någon vet en bra lackeringsfirma runt helsingborg att rekommendera vore det skitbra!
/Mattias