3094
Sök

Positionsljus på höger sida fungerar endast med släp.

15 Inlägg
16 oktober 2013
Trådstartare
Hejsan.

Min passat har fått en knepigt fel, för någon vecka sedan slocknade positionsljusen på höger sida (bak och fram).
Kollat säkringar samt lampor men allt är ok. När jag kopplade på släpvagnen igår lös allt som det ska men så fort jag drog ut kontakten slocknade bakljusen/ positionsljusen fram. Bromsljuset och allt annat fungerar som det ska.
Någon som har en smart idé?

Tack på förhand.

Forummoderator
18 024 Inlägg
16 oktober 2013
PMK skrev:
Hejsan.

Min passat har fått en knepigt fel, för någon vecka sedan slocknade positionsljusen på höger sida (bak och fram).
Kollat säkringar samt lampor men allt är ok. När jag kopplade på släpvagnen igår lös allt som det ska men så fort jag drog ut kontakten slocknade bakljusen/ positionsljusen fram. Bromsljuset och allt annat fungerar som det ska.
Någon som har en smart idé?

Tack på förhand.

Vad är det för passat? Troligen så har du kabelbrott eller jordfel men när krämen kan ta vägen via släpkärran så kommer det "bakvägen" då.

Men rengöring av jordpunkter och kabelanslutningar på högersidan kan göra gott. Du säger positions-ljus bak? Är inte det bakljuset?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

15 Inlägg
16 oktober 2013
Trådstartare
Passat 2.0 tdi 2001. Jo med positionsljuset menar jag bakljuset.

Jag kolla jordningarna. Tack

Forummoderator
18 024 Inlägg
16 oktober 2013
PMK skrev:
Passat 2.0 tdi 2001. Jo med positionsljuset menar jag bakljuset.

Jag kolla jordningarna. Tack

Jag antar du kollat/bytt relevant säkring...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

5 123 Inlägg
16 oktober 2013
Kolla säkringarna till draget. Brukar vara 3 15A säkringar som sitter i vänster sida i instrumentpanelen smile oftast sitter dom runt säkring 36 och högre siffra smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Sök