Deception skrev:
DasAuto skrev:
Deception skrev:
Jag har hakka R2 på firmabilen och hakka 7 på Volvon.
De dubbfria är bra på blöt asfalt, och torr asfalt. Men avsevärt sämre vid vinterväglag. Antispinn och antisladd hjälper föga när det är dags att bromsa.. Har alla system på båda bilarna, framhjulsdrift på båda också.
Personligen hade jag kört på dubbat oavsett.
Mig veterligen är dubb sämre i snö och modd också, rent generellt.
Is är dom överlägsna på dock.
Min personliga mening och just med däcken och bilarna jag skrev om är att på lös snö (oplogat) så gör dubben ingen Skillnad. Däremot på packad snö fungerar de bättre.
Jag vet inte hur vägarna ser ut hos dig, men här fryser de på nätterna och töar på dagarna vilket gör att det ibland är ren blankis på morgonen.
Var en trafikolycka igår här hemma, kom hem en kvart innan det hände, var perfekt grepp då, en kvart senare gick det inte å stå på vägen. Den lilla lutningen var tillräcklig för att man skulle helt enkelt glida av vägen.
Gick bra med föraren(var själv). Men titta man på bilen så tror man inte det.
Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!