2944
Sök

B230ft går dåligt

175 Inlägg
19 oktober 2013
Trådstartare
hej har en Volvo 945 turbo som inte går bra,

när jag körde med den igår så började varvtalsräknaren hoppa lite, inte så mycket men typ 100 rpm. senare så

började bilen dö men jag la i 2:an och försökte starta och det gjorde den efter ett tag men den gick dåligt och den

dog om man körde under 3000 rpm. sen började rycka som fan höger fram inne i cupen så jag stanna och rev ut

mattorna och såg att en matta hade brunnit lite och kände att plåten var varm, så jag kollade under bilen och katten

var så jävla varm så att den var röd.

så vi bogserade hem den igår, sen bytade jag kamrem idag men den gick lite bättre men ändå riktigt dåligt, tacksam för snabba svar

1 915 Inlägg
19 oktober 2013
Felkoder?
Sitter kamremmen rätt?
Kass vevaxelgivare?
Gamla/dåliga tändstift, fördelare, rotor & tändkablar?

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

175 Inlägg
19 oktober 2013
Trådstartare
kan tillägga att när den höll på att dö så om man vred om nyckeln så startmotor gick så gick den en bit till

948 Inlägg
19 oktober 2013
tändspolen dålig? för vill minnas att varvräknaren tar signal därifrån..kan ju vara värt att testa nåns från nån polares bil och vara värt att kolla alla anslutningar så det inte är dålig kontakt.

175 Inlägg
19 oktober 2013
Trådstartare
TobbeTT skrev:
tändspolen dålig? för vill minnas att varvräknaren tar signal därifrån..kan ju vara värt att testa nåns från nån polares bil och vara värt att kolla alla anslutningar så det inte är dålig kontakt.

ha tagit av toppen i tron om att toppackningen var sönder men ska prova att byta tändspole sen.

Sök