3515
Sök

850R beter sig jävligt konstigt, misständer!

255 Inlägg
20 oktober 2013
Trådstartare
Jo som sagt, Min käraste 855R Misständer och spottar och har sig, men har inga felkoder på att det är något fel.
För ca 100mil sedan märkte jag första misständningen vid hård körning men har inte varit mer sen dess, var även 4-5 minus ute..
Generatorn slutade ladda för ett par dagar sedan och någon dag innan det började spottandet och misständandet komma sakta men säkert, nu har jag löst det där med generatorn och va ute och provkörde, det blev inga gladare miner bara för generatorproblemet va löst, nu spottar och fräser den på varenda växel och vid hård körning sad

Köpte bilen i augusti och då var den nyservad med rotor, fördelare tändstift och olja och filter. så antingen har han bara tvättat av grejerna och satt tillbaka det för det ska verka bra eller så är grejerna nya och kanske (felmonterade) Bilen i övrigt visade sig vara i sämre skick än vad som sas och syntes i regnigt köp..

MEN Jag vill lösa mitt problem! Läst en massa trådar men inte kommit någon vart..

Misständer vid gaspådrag, den laddar 0,7bar endast.

Vad kan dom klassiska felen vara på dessa volvofemmor? Det är min första vitfemma så vettefan vad som är standard fel på dom.

Tacksam för alla svar!

Med vänlig hälsning

Gör det ordentligt eller ge fan i det!

8 250 Inlägg
20 oktober 2013
Har du tittat på hur tändstiften / kablarna samt rotor och fördelarlock ser ut? Annars känns det som steg 1.

Dåliga stift är vanligt när det blir sådär.

158 Inlägg
20 oktober 2013
MattiasHedberg skrev:
spottar och fräser den på varenda växel och vid hård körning sad

Kan du utveckla vad du menar med spottar och fräser?

Är bilen chippad?

Hur ser stiften ut? (Även om dom är nybytta så är det värt att kolla)

1 679 Inlägg
20 oktober 2013
Hade liknande på min R, börja spotta och misstända när laddtrycket kom.
Hjälptes med nya tändkablar smile

255 Inlägg
20 oktober 2013
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Har du tittat på hur tändstiften / kablarna samt rotor och fördelarlock ser ut? Annars känns det som steg 1.

Dåliga stift är vanligt när det blir sådär.

Har inte hunnit göra det än då garaget är upptaget och det regnar endel ute:P Men ska kolla allt detta nästa helg närr jag är ledig!

255 Inlägg
20 oktober 2013
Trådstartare
JohanssonC skrev:
MattiasHedberg skrev:
spottar och fräser den på varenda växel och vid hård körning sad

Kan du utveckla vad du menar med spottar och fräser?

Är bilen chippad?

Hur ser stiften ut? (Även om dom är nybytta så är det värt att kolla)

Ja det är den, autotech steg 3 + diverse andra prylar i den

har ej hunnit kolla stiften en pga dåligt väder

255 Inlägg
20 oktober 2013
Trådstartare
JimmyAndersson skrev:
Hade liknande på min R, börja spotta och misstända när laddtrycket kom.
Hjälptes med nya tändkablar smile

Ska kolla upp dessa med och mäta dom om dom är riktiga! smile

219 Inlägg
21 oktober 2013
Min var så när jag hade nå skitstift i. sen när jag bytte till volvos orginal turbo stift så försvann hackandet! smile

255 Inlägg
21 oktober 2013
Trådstartare
Fick mitt slutliga besked idag påväg till jobbet, generatorn sa upp sig! Den gick som igår i slutet innan den dog, bara bluddrade och hängde inte med.. Aja tur man har en bra chef som kommer och hjälper mig att få undan bilen och kör hem mig smile (2.5mil enkel resa) Så nu fick den vintervila 10 dagar tidigare, ska byta generator, stift, tändkablar rotor fördelare m.m under vintern så den går ordentligt sen smile

Någon av er som vet om xenonet kan göra så generatorn säger upp sig? det rykte som fan ifrån den nämligen! Har 55w i alla lampor i fronten nämligen tongue

Tack för alla svar nu har jag något att gå på smile

Sök