2875
Sök

Turbon laddar betydligt mindre

3 Inlägg
21 oktober 2013
Trådstartare
tjenare, jo det är så att turbon på min 740 (större turbo än original) inte vill ladda som den ska helt plötsligt. Tror att det är dumpventilen som har gått och blivit otät, men kan det verkligen göra så att laddtrycket sjunker från ca 1bar till 0,5-0,6? det är en öppen dump om det spelar ngn roll. är lite av en gröning på turbomotorer så tacksam för svar smile

Forummoderator
26 351 Inlägg
21 oktober 2013
Om dumpen inte håller tätt så går ju det uppbyggda laddtrycket igenom den vägen, därav mindre laddtryck.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 Inlägg
21 oktober 2013
Trådstartare
Mack skrev:
Om dumpen inte håller tätt så går ju det uppbyggda laddtrycket igenom den vägen, därav mindre laddtryck.

Jo det va det som va min tanke också, men tyckte att det kändes som att det är lite mkt som försvinner ut genom dumpen.

Men om ngn har tips på en ny schysst dump så är det mer än välkommet.

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
21 oktober 2013
turbo_mupp skrev:
Mack skrev:

Jo det va det som va min tanke också, men tyckte att det kändes som att det är lite mkt som försvinner ut genom dumpen.

du kan ju prova ta bort den å testa utan dump å se om du får tbx laddet, så du verkligen vet att det är den som är problemet, innan du köper på dig grejer. kolla dump, slangar, allt som har med insug å tryckrör å göra.

3 Inlägg
21 oktober 2013
Trådstartare
barenhoff skrev:
turbo_mupp skrev:
Mack skrev:

du kan ju prova ta bort den å testa utan dump å se om du får tbx laddet, så du verkligen vet att det är den som är problemet, innan du köper på dig grejer. kolla dump, slangar, allt som har med insug å tryckrör å göra.

okey will do, tack btw smile

Sök