3177
Sök

Volvo 142 Custom

LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.

914 238 Visningar
Uppdaterades senast 5 oktober 2019
Wolf_89
446 Inlägg
4 september 2014
#1021
Paulit skrev:
Wolf_89 skrev:
Vad har du för planer på baksäte då? Något från S40? med matchande färg och mönster?
Jag är faktiskt inne på att ändå ha de gamla sätena, mycket pga baksätet, att ha ett annat baksäte än den som sitter där skapar lite problem, då de jag har/har sett är rätt låga vid anslutningen mot ryggstödet om du förstår hur jag menar.. Sätet behöver ha en viss höjd för att kunna modifieras dit bra, pga. upphöjningarna under för bakaxeln..
Den jag har är ju så gammal att botten är byggd av träskiva och sätet ligger på fjädrar, istället för nyare som brukar vara gjutna i nåt skum...
Okej. Jo jag förstår hur du menar. Och så länge det sätet är i bra skick el du hittar ett org i bra skick så är det ju lättast att använda de. Och som du sa. Skapar ju väldigt mkt arbete med att byta baksäte. Först hitta ett med rätt form/storlek. Sen så ska man ju lyckas fästa det på någe bra sett. + gör vell inget om baksätet är lite obekvämare än stolarna fram. Du sitter vell ändå fram i din bil :p

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.

1 861 Inlägg
4 september 2014
#1022
Tycker du ska ha kvar original jag! För mycket nytt kommer att förstöra tror jag, lämna iväg det gamla på omklädning och fixa dom lite fräsiga istället! Stoppa om dom och få dom sköna smile


Wolf_89
446 Inlägg
4 september 2014
#1023
Dr_struts skrev:
Tycker du ska ha kvar original jag! För mycket nytt kommer att förstöra tror jag, lämna iväg det gamla på omklädning och fixa dom lite fräsiga istället! Stoppa om dom och få dom sköna smile
Men om han använder org så vart det vell för trångt så mittkonsolen inte får plats. Och det kommer att se konstigt ut med den instrument brädan och inte använde mittkonsolen.

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.

428 Inlägg
4 september 2014
#1024
Angånde baksätet så tycker jag du ska göra ett delat baksäte och fortsätta med mitt konsolen.

Tycker med att du ska köra med S/V40 stolarna i framsätet. big_smile
Senast redigerat av Joel0666 (4 september 2014)

Go low but not slow!
R.I.P. Jeff Hanneman 1964-2013

1 861 Inlägg
4 september 2014
#1025
Wolf_89 skrev:
Dr_struts skrev:
Tycker du ska ha kvar original jag! För mycket nytt kommer att förstöra tror jag, lämna iväg det gamla på omklädning och fixa dom lite fräsiga istället! Stoppa om dom och få dom sköna smile
Men om han använder org så vart det vell för trångt så mittkonsolen inte får plats. Och det kommer att se konstigt ut med den instrument brädan och inte använde mittkonsolen.
Han får väl modda lite då, inte omöjligt att fixa så mittkonsollen smalnar av... ^^


684 Inlägg
4 september 2014
Trådstartare
#1026
quinna skrev:
Låter 235/30-12 bra?
Haha, ascool storlek! big_smile


684 Inlägg
4 september 2014
Trådstartare
#1027
Tog mig en liten titt idag på inredningen med nya "fräscha" ögon.... Jag gillar inte V40 stolarna.
Som jag tyckte igår, och som Dr_Struts uttryckte, så tar de bort det gamla för mycket. Gillar de gamla sätena mer.
Blir att i första hand försöka få tag på svarta galon stolar och baksäte i bra skick.

Fråga alla ni känner, eller har ni själva att sälja? Kontakta gärna mig! big_smile


1 861 Inlägg
4 september 2014
#1028
Paulit skrev:
Tog mig en liten titt idag på inredningen med nya "fräscha" ögon.... Jag gillar inte V40 stolarna.
Som jag tyckte igår, och som Dr_Struts uttryckte, så tar de bort det gamla för mycket. Gillar de gamla sätena mer.
Blir att i första hand försöka få tag på svarta galon stolar och baksäte i bra skick.

Fråga alla ni känner, eller har ni själva att sälja? Kontakta gärna mig! big_smile
Fuck yes!

Klä om det du har idag! big_smile Som sagt inte allt för dyrt och du får det precis som du vill ha det! :3


171 Inlägg
4 september 2014
#1029
Du har säkert inte funderat något på lack ännu, men hade varit fint att kombinera lackens färg med inredningen tex om du har röd lack att även använda tex rött skinn inne i bilen smile

En bild jag gjorde lite snabbt i ps, slarvigt osv men du fattar vad jag menar smile Den "bruna" färgen ska likna en lite mörkare färg, kanske grå/svart eller liknande smile

http://i.imgur.com/GydHqgI.jpg

1 861 Inlägg
4 september 2014
#1030
oscargrundstrom skrev:
Du har säkert inte funderat något på lack ännu, men hade varit fint att kombinera lackens färg med inredningen tex om du har röd lack att även använda tex rött skinn inne i bilen smile

En bild jag gjorde lite snabbt i ps, slarvigt osv men du fattar vad jag menar smile Den "bruna" färgen ska likna en lite mörkare färg, kanske grå/svart eller liknande smile

http://i.imgur.com/GydHqgI.jpg
Skulle vart en mörk candy röd om den skulle vart röd! Med candy röda detaljer i inredningen och kanske någon barkbrun färg på resten av inredningen!


171 Inlägg
4 september 2014
#1031
Dr_struts skrev:
oscargrundstrom skrev:
Du har säkert inte funderat något på lack ännu, men hade varit fint att kombinera lackens färg med inredningen tex om du har röd lack att även använda tex rött skinn inne i bilen smile

En bild jag gjorde lite snabbt i ps, slarvigt osv men du fattar vad jag menar smile Den "bruna" färgen ska likna en lite mörkare färg, kanske grå/svart eller liknande smile

http://i.imgur.com/GydHqgI.jpg
Skulle vart en mörk candy röd om den skulle vart röd! Med candy röda detaljer i inredningen och kanske någon barkbrun färg på resten av inredningen!
Gjorde det bara lite snabbt, är inte överdrivet bra på ps heller så det fick bli en helt vanlig nyans av röd wink Men han förstår nog mitt syfte iaf big_smile

1 861 Inlägg
4 september 2014
#1032
oscargrundstrom skrev:
Dr_struts skrev:
oscargrundstrom skrev:
Du har säkert inte funderat något på lack ännu, men hade varit fint att kombinera lackens färg med inredningen tex om du har röd lack att även använda tex rött skinn inne i bilen smile

En bild jag gjorde lite snabbt i ps, slarvigt osv men du fattar vad jag menar smile Den "bruna" färgen ska likna en lite mörkare färg, kanske grå/svart eller liknande smile

http://i.imgur.com/GydHqgI.jpg
Skulle vart en mörk candy röd om den skulle vart röd! Med candy röda detaljer i inredningen och kanske någon barkbrun färg på resten av inredningen!
Gjorde det bara lite snabbt, är inte överdrivet bra på ps heller så det fick bli en helt vanlig nyans av röd wink Men han förstår nog mitt syfte iaf big_smile
Det är svårt att få en ljus bil till mörk färg bra! Ska se om jag pallar förfina det lite imorn, en bra ide! ^^


303 Inlägg
5 september 2014
#1033
nya stolar och dörrsidor


684 Inlägg
5 september 2014
Trådstartare
#1034
AFE93 skrev:
nya stolar och dörrsidor
Vad menar du?


1 861 Inlägg
5 september 2014
#1035
Paulit skrev:
AFE93 skrev:
nya stolar och dörrsidor
Vad menar du?
Tror han menar att du borde använda nytt av allt tongue


2 341 Inlägg
6 september 2014
#1036
Vart en jädrans fart i ditt garage nu.

Gilla knappen är intryckt


684 Inlägg
6 september 2014
Trådstartare
#1037
MR_T skrev:
Vart en jädrans fart i ditt garage nu.

Gilla knappen är intryckt
Äh, mest hängt på och av grejer, inget byggande direkt.... Händer säkert mer i ditt nya hus än här.. big_smile


1 861 Inlägg
6 september 2014
#1038
Paulit skrev:
MR_T skrev:
Vart en jädrans fart i ditt garage nu.

Gilla knappen är intryckt
Äh, mest hängt på och av grejer, inget byggande direkt.... Händer säkert mer i ditt nya hus än här.. big_smile
Sånt lär göras det med! Du gör ju stora framsteg i det området att bestämma dig för hur du vill ha det wink


504 Inlägg
6 september 2014
#1039
Cheva pickup stolar finns både fällbara och inte fällbara och dom har inget nackstöd och du sitter som en kung

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment

563 Inlägg
7 september 2014
#1040
Vad kan man säga....
Sträck läst tråden nu, vilket intressant bygge.

Skitsnygga linjer, kanon jobb.
Gillar skarpt att du jobbar i plåt.
Får ju ens egna plåtarbete att se tråkigt ut.

Gillar ditt sätt att lösa "tak" skarven.
Stör mig på den "kanten" själv men inte riktigt fattat hur jag skall göra.
Får se om det blir av.

prenumeration lagd.

Thomas



Sök