då har man gjort det sista på drivlinan ( bakaxeln) Vart förvånad över hur fina dreven var så blev bara att byta lameller/tätningar/lager
Så nu ska jag spara pengar och beställa det som är kvar
3 raders aluminiumkylare Bromsservo Skivbromssats Samt poly bussningar tillbakvagnen och div annar Sen blir det att börja montera
Blor ett litet uppehåll i mitten på januari då jag ska på "bröllopsresa" med min fru , Men ser ljust ut att få den på gatan till sommaren Med vänlig hälsning, david
Har tillverkat 2 stycken u-byglar som är längre än dom gamla till bakaxeln samt distansbitar för att kunna sänka bilen bak då den var högre bak än fram innan ... Distanserna är i 2 halvor så kan välja mellan 20/40 mm i sänkning ,
....du vet att det där inte är ett bra sätt att sänka en bil på!
Ne det var nåt nytt :p får du förklara varför det skulle vara dåligt ? Med vänlig hälsning, david
Står massor om detta på nätet! Jag gjorde samma sak som du och körde med sänkblock en kort stund men bytte ganska snabbt till riktiga sänkfjädrar från Hotchkis efter flera rekomendationer från folk med koll på väghållning, inget jag ångrat! Skall du bara sänka bilen snabbt och för att det skall se bra ut när du står still så funkar det men det är inget som en seriös snubbe som du borde göra! Man får geomertriproblem då du belaster axeln på ett felaktigt sätt med den extra hävarmen mellan axel och fjäder och bilen kan börja hoppa vid acceleration.....
....du vet att det där inte är ett bra sätt att sänka en bil på!
Ne det var nåt nytt :p får du förklara varför det skulle vara dåligt ? Med vänlig hälsning, david
Står massor om detta på nätet! Jag gjorde samma sak som du och körde med sänkblock en kort stund men bytte ganska snabbt till riktiga sänkfjädrar från Hotchkis efter flera rekomendationer från folk med koll på väghållning, inget jag ångrat! Skall du bara sänka bilen snabbt och för att det skall se bra ut när du står still så funkar det men det är inget som en seriös snubbe som du borde göra! Man får geomertriproblem då du belaster axeln på ett felaktigt sätt med den extra hävarmen mellan axel och fjäder och bilen kan börja hoppa vid acceleration.....
....tror inte du vill skita helt och hållet i väghållningen eller...?
Där ser man lär sig alltid något nytt ,tror bara jag behöver 20mm så kommer prova och se hur den beter sig då det är heavy duty fjädrar som sitter på bilen så är dom typ stela , så kannse inte påverkas som med originalfjädrar , Men blir den instabil så kommer jag köpa nya direkt ..
Bra att du håller koll på mig kan juh inte veta allt Med vänlig hälsning, david
Ha, ha, David det är ju du som skämmer bort oss med dina överdådiga kunskaper i allt vad du ger dig in i så jag tog för givet att du var uppdaterad i ämnet! ......man kan väl jämföra denna typ av sänkning med AGA-diff, man kan göra så men det är inte rätt!
haha inge fel på aga diff juh ...... Fram med svetsen bara
tack för länken så ut att finnas det mesta där Med vänlig hälsning, david
Yupp, är bara plånboken som styr! Jag googlade på mitt Sport Leaf suspension till Camaron och hittade ett på rea så det kan ju vara ett tips!
Har lite nya övningar pågång nu har monterat bakvagnen men kommer göra lite extra stag bl.a för att stadga upp den osv kommer lite bilder på det senare
Här har det inte hänt så mycket , har byggt klart bakvagnen och dragit bränsle/ bromsledningar under bilen Har monterat ett skivbromskit från Jegs performance bak samt lyft ner bilen på backen och fått fronten monterad
Även införskaffat en till motorhuv då jag behöver en högre då motorn inte får plats under den gamla , blir att montera ett L88 scoop stora modellen samt stripa scoopet med samma dekal som taket osv