2958
Sök

Abs givare SAAB 9-3 Vector 06:a

37 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
Bytte hjullager på höger fram. Köpte ett från biltema komplett med abs givare. Nu så går abs eller esp in vid ungefär 30-50kmh och över 140 slår allt av abs antispinn antisladd. Så nu undrar jag om det går att pilla bort abs givaren och montera original givaren?? Nått speciellt att tänka på? Med vänlig hälsning, Mattias

498 Inlägg
29 oktober 2013
Varför bytte du givaren då när det var lagret som var kass?

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

37 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
Eftersom det satt komplett på det nya. Och då vill man inte riskera att förstöra originalet. Det finns heller inga skruvar eller dylikt så antingen är den inpressad eller limmad

37 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
Hjullagret är komplett med hela navet går ej att byta bara lagret kanske va lite otydlig wink

498 Inlägg
29 oktober 2013
Fel av mig trodde det satt lös givare..

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

Laddtrycks-cowboy, Saab-mekaniker, Motorprovning.
71 Inlägg
29 oktober 2013
Jag skulle faktiskt i all ärlighet be dig titta på kvittot och se vad det står för firmanamn högst upp.
Antingen det, eller handhavandefel vid monteringen. På symptombeskrivningen säger jag den första.
Senast redigerat av Joshi (29 oktober 2013)

Fd Saabmekaniker
Numera AVL Motortestcenter, Powertrain Engineering.

37 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
Jag tror också på kvittonamnet det är därför jag undrar om man kan skifta givare. Handhavande fel är uteslutet då det bara är att stoppa i kontakten smile själva lagret  får hålla så länge det håller byter hellre hjullager tre gånger innan jag pyntar så mycket pengar som andra firmor ska ha för ett nytt
Senast redigerat av matt_ias (29 oktober 2013)

71 Inlägg
30 oktober 2013
Det går inte att skifta givare.

Fd Saabmekaniker

37 Inlägg
30 oktober 2013
Trådstartare
Okej är det för att givaren är pressad i navet och inte går att få bort för måtten stämmer exakt och originalet lossnade av sig självt när jag skulle slänga lagret.

71 Inlägg
31 oktober 2013
De sitter gärna kvar nrä man hamrar loss det. Jag skulle inte räkna med det...

Fd Saabmekaniker

Sök