VW Bubbla Custom. Ljudbygge, utseende och uppfräschning
Mitt projekt inför sommaren 2014. Kommer att fräscha upp den så gott jag kan. sen blir det lite ljudbygge ;) . . Kommer att ladda upp massa bilder och filmer
Har köpt mig en 69as Bubbla som kommer bli projektet inför 2014.
Planerna jag har i dagsläget,(Kommer säkert ändras och bli mer)
Invändigt: -Ny golvmatta -Bygga om dörrsidorna -Slipa och rostskydda golvet -Ljudbygge (Basvägg) eller något annat rejält bygge -In med en ny cdspelare/Hu -Nya pedaler -Ny handbroms och damask -Göra något åt instrumentbrädan -Stjärnhimmel i taket -Nytt innertak -Nya säten
Utvändigt: -Led/dioder i lyktorna -Fälgar -Nya strålkastare -Tona rutorna -Board -Dekaler -Tätnings/gummilister till fönster och dörrar -Baklyktor -Byta blinkers fram
Övrigt: -Serva motorn, byta till kromade motordelar -Renovera bromsarna -Dra till lite i elsystemet -Elhissar -Centrallås
Have you ever noticed... anybody going slower than you is an idiot. And anyone going faster is a maniac.
Mitt lilla projekt Audi 80 Quattro http://www.umeagatbilar.se
Efter en lång kväll i garaget är äntligen den slitna spindelleden bytt. Det tog ett bra tag innan vi fick ut den gamla och dit den nya.
Dum och lat som vi var så tänkte vi att vi skulle få ut den gamla riktigt lätt utan en press, och visst fick vi ut den. men det tog sin tid....Slå,hamra,värma,slipa,bryta......
Och när vi skulle dit med den nya så gav vi upp efter ett antal försök att knacka dit spindeln med hammare.
Så vi tog då lös allt och pressade in den med pressen, Runt 4 TON krävdes för att den skulle sitta på sin plats OM jag nu måste byta spindelled igen så skruvar jag lös allt och tar det i pressen direkt