Expert skrev:
Ja vet mycket väl hur svårt det är att byta och har man gjort det en gång så är det inte svårt bara att ta bort spridarbryggan och vrida den åt sidan sen ta bort övre skruvarna till insugningsröret och lossa lite på dom undre sen märka upp vaccum slangarna och ta bort gasreglaget sen tar bort olje stickans rör sen är det bara att lyfta bort insugningsröret och ta bort oljefällan sen göra allt tvärtom igen och göra rent grejerna runt insuget tar inte 10 minuter ens det tar ju inte ens 2 timmar att göra det och det är ju lite längd på ett år så man tänker ju liksom inte nä inte nu igen gör det så håller allitning mycket längre och drar mindre soppa det bara e så att grejerna håller längre om man sköter det
....och andas!
Alltså. Jag vet hur man gör. Du vet säkert hur man gör..men gör varenda människa det menar du? Tar det så kort tid för gemene man eller kvinna att rengöra vevhusventilationen?
Skulle inte tro det. Varken det, eller att det är gjort för att plockas lös en gång om år.
Jag förstår poängen dock men, nja. Då ser jag hellre till att blåsa ur bilen lite då och då, och ha fräsch olja med lite tätare byten emellan.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.