2936
Sök

Volvo 945 ltt orkar inget, slö som aset..

1 230 Inlägg
5 november 2013
Trådstartare
hejhej! min 945a är så sjuuukt slö! gick inte när jag köpte den pga topphaveri, så slängde dit en 531a med M kam och skiten gick igång! satte T-kors på wastegateslangen så laddet ökade men den går ju slöare än en 740 på 116hk..

laddet kommer som det ska men jag funderar på om kammen kan sitta fel? satt ingen kamremskåpa så ställde kammen cirka klockan 11 när jag "nollade" kan det vara så att slöheten kommer av att kammen sitter nån kugg fel? isånnafall finns det nåt smidigt sätt att nolla den ordentligt utan markeringen på kåpan eller måste jag försöka fixa en kåpa för att få det helt 100?

har bytt fördelaren och rensat katalysatorn utan framgång.. tacksam för svar

MVH

6 Inlägg
5 november 2013
Orrbys 740 gick ju slött som fan ett tag och det var pga kammen har jag för mig, så mycket stor möjlighet att det är det smile

Forummoderator
26 339 Inlägg
5 november 2013
Zzoink skrev:
hejhej! min 945a är så sjuuukt slö! gick inte när jag köpte den pga topphaveri, så slängde dit en 531a med M kam och skiten gick igång! satte T-kors på wastegateslangen så laddet ökade men den går ju slöare än en 740 på 116hk..

laddet kommer som det ska men jag funderar på om kammen kan sitta fel? satt ingen kamremskåpa så ställde kammen cirka klockan 11 när jag "nollade" kan det vara så att slöheten kommer av att kammen sitter nån kugg fel? isånnafall finns det nåt smidigt sätt att nolla den ordentligt utan markeringen på kåpan eller måste jag försöka fixa en kåpa för att få det helt 100?

har bytt fördelaren och rensat katalysatorn utan framgång.. tacksam för svar

MVH

Ja.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

12 Inlägg
8 november 2013
mer laddtryck manne  wink

1 230 Inlägg
11 november 2013
Trådstartare
T-Grus skrev:
mer laddtryck manne  wink

verkar vara det enda som gäller! wink

Sök