3389
Sök

Köpråd 4-hjulsdriven lekbil

2 174 Inlägg
13 november 2013
Trådstartare
CHEEVA skrev:
hangman skrev:
NiKeMaN skrev:
Jag köpte en S4 BiTurbo -99a som vinterbil typ 2009. Stod i Linköping med rasade turbosar och bilen köpte jag loss för 35 000:-.

En kompis fick en slant för att byta turbosar (som jag köpte från Karlskoga-trakten nått turboföretag). Sen fick jag byta bromsskivor då dom var galet snea. Men sen jävlar hade jag kul hela vintern. Sålde bilen till våren med en god vinst.

Det är ju en idé i alla fall smile

Det var ju vettigt smile

Tror att 6a med dubbla turbos vill ha en ordentlig skvätt soppa, om man räknar på en evo typ liten 4a med en turbo, den går skrämma upp ganska mycket, men landsväg borde den inte dra mer än 0.7 kanske? vad drog din biturbo i snitt? du och jag har nog samma körstil, lite blandat wink

en bekant kör en sån s4a den dricker runt litern ibland strax över ( dvs 1,1-1,2)

en evo är inte mycket billigare att köra tyvärr... ligger på ungefär detsamma i soppa förbrukning

tackar, kan nikeman instämma på att den drar 1,1-1,2 blandad körning?

En evo går få gå snålt det är jag 100% säker på. en liten 2.0 4 cyl motor med turbo precis som en saab motor týp. Helt olik en stor 6a med dubbla turbos, plus vikten.

Entreprenör
1 286 Inlägg
13 november 2013
Blandad körning enligt mitt körschema gav en bränsleförbrukning på 1.4-1.6 liter milen... Ännu något mer när första snön kom big_smile

// Niklas Johansson

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
13 november 2013
NiKeMaN skrev:
Blandad körning enligt mitt körschema gav en bränsleförbrukning på 1.4-1.6 liter milen... Ännu något mer när första snön kom big_smile

beror väl kanske lite på hur man kör tongue

168 Inlägg
13 november 2013
Jag har både en Evo och en Audi med BiTurbo V6:a och jag måste inflika att om man gasar så dricker Evon fan så mkt mer än Audin men iofs så är motorkaraktären så olika på dem bilarna så det går inte att jämföra. evon är som ett vilddjur medans audin är mer civiliserad men går ändå att köra stenhårt på häng hur snabbt som helst i kurvorna bara man törs smile

820 Inlägg
13 november 2013
Hur är BMW och Mercas fyrhjulsdrivna varianter? Brukar alltid stöta på såna blocket av olika varianter.

Om man säger

820 Inlägg
13 november 2013
Kan lägga till att jag hade en Audi 100 TQ för ett par år sedan och den fick man vara ganska hårdhänt med för att det skulle gå brett, men annars en väldigt go bil, kanske dock inte riktigt det du letar efter men ändå smile

Om man säger

Sök