2976
Sök

Megasquirt Nissan 200sx s13.

21 Inlägg
21 november 2013
Trådstartare
Jag har bestämt mig för att bilen ska få sig ett Megasquirt nu..
Vilket ska man ha?

Har inte pysslat med turbo bilar så länge men förstår det grundläggande, men kan ni inte skriva va ni tycker?

Vågar man köpa ett från eBay? Om jag köper följer det med en ny kabelhärva? Eller va man nu ska kalla de.

Tacksam för svar.

system7
737 Inlägg
22 november 2013
skulle rösta på ms 2 v3.0 med tändstyrning och 4 bars mapsensor och launch control

och vag spolar eller fords 4 edis smile

ja du vågar köpa från ebay

oftas när du köper ms so får du löda själv och dra egen kabelhärva, men så kart finns det ju färdig löda ms med kabelhärva, vad kan du ge för ett komplett ms med allt ovan? smile

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org

Stressad BMW
120 Inlägg
22 november 2013
köp något vettigt istället!

158 Inlägg
22 november 2013
Enklast möjligt är att beställa från protoparts.fi (finsk sida) där kan du köpa ett komplett kit för 4cyl med färdig härva osv, men är du händig och kan löda samt inte har något problem med att läsa kopplingschema så kan du ju köpa från ebay eller nått.

21 Inlägg
22 november 2013
Trådstartare
I_am_lost1 skrev:
skulle rösta på ms 2 v3.0 med tändstyrning och 4 bars mapsensor och launch control

oftas när du köper ms so får du löda själv och dra egen kabelhärva, men så kart finns det ju färdig löda ms med kabelhärva, vad kan du ge för ett komplett ms med allt ovan? smile

Vad tycker du jag ska ge för ett komplett sprut med det du har nämt?
Har du nått bra ställe jag kan köpa de ifrån?smile

21 Inlägg
22 november 2013
Trådstartare
fredrikwendt skrev:
köp något vettigt istället!

Behöver jag ha nått vettigt till den här bilen med de trimmet jag ska ha?

Alltså det är ju ingen tävlingsbil!

21 Inlägg
22 november 2013
Trådstartare
JohanssonC skrev:
Enklast möjligt är att beställa från protoparts.fi (finsk sida) där kan du köpa ett komplett kit för 4cyl med färdig härva osv, men är du händig och kan löda samt inte har något problem med att läsa kopplingschema så kan du ju köpa från ebay eller nått.

Verkar ju vara en seriös firma iaf!

Ska kolla in deras sida lite mer smile

system7
737 Inlägg
22 november 2013
Oscarsandell skrev:
I_am_lost1 skrev:

priset protoparts har är ju nästan värt med tanke på vad man får och det som är bra med protoparts är att det är svenskar som jobbar där så det går ju att ringa till dom vid problem, vi brukar ta hem i från diyautotune.com, båda sidorna ger ut grymma rabatter men jag skulle satsa på vems om jag var du smile

NISSAN 200SX S13 2JZ

21 Inlägg
22 november 2013
Trådstartare
I_am_lost1 skrev:
Oscarsandell skrev:
I_am_lost1 skrev:

priset protoparts har är ju nästan värt med tanke på vad man får och det som är bra med protoparts är att det är svenskar som jobbar där så det går ju att ringa till dom vid problem, vi brukar ta hem i från diyautotune.com, båda sidorna ger ut grymma rabatter men jag skulle satsa på vems om jag var du smile

Jag har skickat mail till båda firmorna nu så får vi se om jag kan få något bra svar av dom smile
Vems? Lite nybörjare på allt de här smile

system7
737 Inlägg
22 november 2013
Oscarsandell skrev:
I_am_lost1 skrev:
Oscarsandell skrev:

Jag har skickat mail till båda firmorna nu så får vi se om jag kan få något bra svar av dom smile
Vems? Lite nybörjare på allt de här smile

http://www.s12ofsweden.com/viewtopic.ph … p;start=15 där kan du läsa lite smile

NISSAN 200SX S13 2JZ

Pro Tuner @ PBZ.se
116 Inlägg
8 januari 2014
Jäklar, där dök Megasquirt upp igen... smile

Det finns ju bättre grejer till bra priser. Sparar dig mycket huvudvärk och strul. Min röst går på Haltech. Det finns universalgrejer hos dom för under 8500kr som är riktigt fina och kommer att funka kanon på din Nissanmotor.

Sök