Tjenare , Tänkte köpa lite ljud till bruden i julklapp och har tänkt sätta 5,25 koax i dörrarna fram på den till att börja med för att få bort de extremt oljudande original högtalarna , Men vad ska man egentligen kolla på när man kikar på koax? , Vet att effekt inte är allt men vet inte riktigt vad man ska kika på?. Ska man ta hänsyn till frekvensomfång och känslighet? (självklart men på vilket sätt)
Har tänkt att hålla mig under 500 för dessa då det duger att börja med och har kikat på följande:
Gillar personligen inte gas (vet ej vf bara blivit så) men tänkte att de duger väll som första? , Har någon erfarenhet av någon av dessa så hojtat till vad ni tycker om dom! ,
Vill inte höra något om att "köp på brl de har bäst kundservice" eller liknande utan är bara ute efter vad ni tycker om olika koax högtalare ... Har ni några andra i prisklassen ni kan rekommendera så säg till och länka gärna
Förövrigt kommer det troligen hamna en mds låda med dubbla 8" i skuffen och ett steg på det så är mest diskant jag jagar
de sitter i höjd med instrument panelen väldigt långt fram så gallret hamnar lix bakom panelen? , Har funderat mycket på det där att sätta i kit ist men i gengäld får du midden väldigt högt då
Aha okey tänkte att i vissa bilar så sitter ju högtalaren längst ner å då funkar koax halvbra då iskanten hamnar långt ner. Att midden hamnar högt är bara bra man vill ju ha allt ljud högt upp i lyssnarhöjd men där i dörren ska koax funka Jag hade åkt å provpoppa så många olika element som möjligt. Då vet man lite vilka man gillar sen Annars är nog mycket i den prisklassen jämförbart
Såg att du hade tagit med DLS 125. Jag har haft både 125 och de lite dyrare 225. 125 lät bättre än original men marginellt. Däremot tycker jag att 225 är prisvärda och låter riktigt bra för pengarna. Dock tror jag de kostade 7-800 för 5,25" sist jag kollade. Men det är värt det jämfört med 125.
Tjenare , Tänkte köpa lite ljud till bruden i julklapp och har tänkt sätta 5,25 koax i dörrarna fram på den till att börja med för att få bort de extremt oljudande original högtalarna , Men vad ska man egentligen kolla på när man kikar på koax? , Vet att effekt inte är allt men vet inte riktigt vad man ska kika på?. Ska man ta hänsyn till frekvensomfång och känslighet? (självklart men på vilket sätt)
Har tänkt att hålla mig under 500 för dessa då det duger att börja med och har kikat på följande:
Gillar personligen inte gas (vet ej vf bara blivit så) men tänkte att de duger väll som första? , Har någon erfarenhet av någon av dessa så hojtat till vad ni tycker om dom! ,
Vill inte höra något om att "köp på brl de har bäst kundservice" eller liknande utan är bara ute efter vad ni tycker om olika koax högtalare ... Har ni några andra i prisklassen ni kan rekommendera så säg till och länka gärna
Förövrigt kommer det troligen hamna en mds låda med dubbla 8" i skuffen och ett steg på det så är mest diskant jag jagar
Mvh Daniel
Kan personligen rekommendera MTX RTC502 bra drag i dem! Länkar inte utan du får kolla i min signatur vart dem finns.
Med vänlig hälsning, Putte
www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook