Idag ramlade först min S4låda in till garaget, levererat av Schenker.
Sedan under eftermiddagen ringde UPS och lämnade av ett paket med grejer från Kina, jag och polaren gjorde en beställning. Jag köpte en hel hög med svetsnipplar, alukylet, oljekyl, stålomspunnen slang osvosv. Hade man köpt detta i sverige hade man blivit ruinerad.. Men helvete vad billigt vi kom undan och vi är sjukt nöjda! Riktigt gött!!
Blivit lite insugsmeck de 2 senaste dagarna. Var inte nöjd med mitt insug så som det var så byggde om det lite.
Kapade ner och satte på raka rör i början av insuget.
Blev stora öppningar vid rören, tänkte att jag svetsar igen dem. Får vara försiktigt med strömmen.
Klart!
I bilen, blir trångt vid sidan av insuget, men originalkylet får plats, därför utgår jag ifrån att mitt nya aluminiumkyl, som är mindre får plats även det!
Hur kommer det sig att du valde att köra skarp övergång där istället för en fin radie? Känns som detta borde försämra flödet markant.
Ja, du har ju helt rätt.. Men byggde detta för stunden då jag inte hade tillgång till rör med radie. Får se om jag kan göra en lösning som det är nu eller om jag gör om det med rör med radie till slut. Problemet är att vattengrenröret går in under insuget så det är lite tight om plats. Men jag är inte nöjd, men ska höra mig för lite hur illa det är!
Var iväg på skroten och fixade mig ett par bromsok från den gamla Audi V8an.
Fan bättre än riktigt bläster, sanden letar sig in överallt.
Bromsoken var sjuukt rostiga och fula när jag demonterade dem, så jag är sjukt imponerad över mitt kok med elektrolysbadet Har "kokat" förut men såhär bra har det då aldrig blivit. Kör med ett gammalt nätagg från dator, kör med 21 amp så det grillar på hyfsat, mycket kaustiksoda i givetvis!
Tar man Girling 43 bromsoken+ adapter från Audi V8 och bromskivor från Audi 200 20v så får man något större skivor och ventilerat. Så nu är snart hela bromssystemet komplett, förutom huvudbromscylinder och absenhet då. Men det är snabbt ordnat, tar från en A6 eller något liknande. Tänker bygga om drivlinan, bromssystemet för att ligga hyfsat i fas med SFRO för att besiktiga till slut. Lika bra att bygga rejäält!
Förresten så är inre och yttre knutar, nav och nya hjullager på väg hem. Beställde igår. Så i nästa vecka blir det och ställa sig i svarven och svarva till s4naven för grova knutar i bak!
Har tillgång till SFRO-boken så har du frågor, skicka gärna ett PM
Ja, till slut så ska den reggas som ombyggt fordon. Men inför reggningen lär jag köpa en AAN eller liknande och regga med. Lite jobb men bara den reggas med E85 och annat styrsystem borde det gå vägen med min motor sen Har dock för mig att jag har läst någonstans att det är fritt fram och regga som ombyggt med turbokonverterad motor med.
Har tillgång till SFRO-boken så har du frågor, skicka gärna ett PM
Ja, till slut så ska den reggas som ombyggt fordon. Men inför reggningen lär jag köpa en AAN eller liknande och regga med. Lite jobb men bara den reggas med E85 och annat styrsystem borde det gå vägen med min motor sen Har dock för mig att jag har läst någonstans att det är fritt fram och regga som ombyggt med turbokonverterad motor med.
Kanon! Lär höra av mig om någon fråga dyker upp
Ok, då är jag med
Ja, delvis. Finns säkert en massa trådar om det
Kanon
Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :) Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Knutar runtom och 2 st framnav med framlager. I helgen ska det förhoppningsvis svarvas nav, om det behövs vill säga. Har läst lite och det är samma bredd på baklagren som framlagren. Så vet inte vad som egentligen behövs svarvas om, jag antar att det är djupet på navet, men det får forskas vidare på i helgen! Jag tänkte testa en rövare och se om man slipper svarva, genom att bara köra framnaven i bak. Den som lever får se!
Imorgon innan jobbet ska jag börja bygga rör till WG på grenröret, så nu rullar det på!
Väntar på v-band till downpipe och tryckrör. Men jag har och göra, var inte oroliga
Först borra upp hål med pelarborren hos far, sen i med frässtiftet och köra ur.
Ser väl ok ut, bara punkta ihop. Får fräsa ur det jag inte är nöjd med efteråt. Men tror de flesta vassa kanterna är borta.
Sådär, punktat och klart. Jag har försökt få en liten fin böj på så det inte går rakt upp från rören, för flödets skull. De 2 rören kommer gå ihop upp till flänsen till Wastegate.
Längtar till jag har fått klart alla runtom så jag kan slita ner fram och bakvagn och skicka på blästring och lack!