3289
Sök

Fastone.se , passa er

624 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
han är skyldig mig 30000 men vägrrar svara i telefon fegt
jag köpte porsche bromsar som alla vet efter många om och men så funkar inte det på min NSX såsom martin lovade
min abs funkar inte och min antispinnsystem funkar inte heller
han lovade och ta tillbaks bromsarna och betala tillbaks det han var skyldig
men det var 2månader sen han svarar inte på telefon eller mail ,,kul det blir när vi ses ,,
iallafall
jag skrev förra gången att han hjälpt mig och gjort rätt för sig det gjorde han alltså inte ,jag skrev det bara för att jag tyckte synd om honom då han var här hos mig och var lipfärdig och tyckte att jag var taskig mot honom ??? jag förklarade att han fått 4 chanser och rätta till saker och ting men ni vet ju hur det gått
tydligen så e det som bingo köp grejer de kansche funkar och då e det frid och fröjd men om de inte funkar så var säker på att martin inte svarar när du ringer

det finns säkert folk som köpt grejer som funkar för de ,det e ju kul men det funkar inte för mig och jag har slängt 30000 i sjön

tack Martin på Fastone.se för ditt stöd
Vi ses var säker på det

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
13 november 2006
så det krånglar igen (!) ?? surt för dig, antar att du inte kommer göra affärer med dom i fortsättningen..

man lever bara en gång så lev väl!

624 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
knappast det enda affär jag kommer och göra e och skicka papprena till skatteverket om han inte löser detta sen känner jag en del andra också som har köpt grejer som han inte redovisat
jag mailade honom i förra veckan och sa att han hade chansen och reda upp saker och ting innan jag lägger upp nån tråd men han sket och svara så nu får han läsa om det
dessutom hade han inte redovisat mina bromsar för skattemyndigheten ,jag har papper på det ,så alla ni som väljer att köpa grejer se till att ni har garantier på papper inte hans ord för den e inte värt 5öre
Senast redigerat av deamon (13 november 2006)

624 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
jag skickar också detta länk till honom så får vi se om han svarar

624 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
han berättade att det var fel på mina ABS givare och att det var därför bilen inte fungerade.
jag köpte nya ABS givare för 12000:- men det var inget fel på de jag hade det var fel på hans bromsar

Maizer
13 november 2006
Är det inte typ 6:e tråden eller nåt du lägger upp om Fastone? Vi har fattat nu.

438 Inlägg
13 november 2006
Maizer skrev:
Är det inte typ 6:e tråden eller nåt du lägger upp om Fastone? Vi har fattat nu.

Första gången jag läser den iallafall. Tråkigt att du inte får någon respon ang. dina bromsar Deamon
Senast redigerat av Zoltrix (13 november 2006)

624 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
Maizer skrev:

eftersom han lagt ut massa bromsaskivor på nätet tyckte jag det var dags för en remainder
tycker du inte om det behöver du inte läsa
för övrigt e det 3e gången hen e uppe på tapeten

27 Inlägg
13 november 2006
deamon,håller me dig. Det är ett jävla sätt att göra på deta sätt...Folk ska få veta. Tack för upplyssningarna. Ett sätt är ju att göra på de gammla goda sättet:) åk och hälsa på honom!
Mvh

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
13 november 2006
helvete va tråkigt å höra hmm  hoppas de löser sig för dig smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
13 november 2006
Det är ju inte direkt så att du står ensam mot honom, hela bilvärlden backar väl upp sin egen "deamon"? big_smile
Men hoppas att det löser sig, utan desto större nödvändigheter till våld roll

Administratör
11 911 Inlägg
13 november 2006
§8 Uppmaning till brott
Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.

... vill inte veta av inlägg i stil med "vi åker och hälsar på" och liknande.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

624 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
här ska inte hälsas på nån
han vet att gjort fel och detta är bästa bestrafningen
då han lär förlora massa framtida kunder ,det e bästa bestraffningen,
när ingen tar honom på allvar längre
och när han behöver skämas varje gång nån tar upp det

så hota inte i inläggen
utan ta till er detta som en läxa att inte handla av denna kille om ni inte får riktiga garatier  på papper , och testa grejerna innan ni betalar
jag trodde på honom och betalade 30000:- jag lär inte göra om det

353 Inlägg
13 november 2006
varför driver du inte detta vidare om du har rätt??

Det är la bara till att göra en polisanmälan, dra det till rättegång och få tillbaka sina pengar?

Enjoy....

624 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
Mafghan skrev:
varför driver du inte detta vidare om du har rätt??

Det är la bara till att göra en polisanmälan, dra det till rättegång och få tillbaka sina pengar?

har redan varit och kollat med polisen
de kan inte göra nåt åt saken
däremot har jag snackat med konsumentverket och de pratar om pengarna tillbaks + ersättning för den tid jag varit utan bil då den inte funkar som den skall
samma med skatteverket jag ska dit på onsdag med kvittot och lämna det hos de

2 644 Inlägg
13 november 2006
bra att du lägger en tråd om de här så alla får reda på att dom inte är nått o göra med !

Johan Lindgren

1 867 Inlägg
13 november 2006
Som jag har förstått det så är det såhär.
Du har köpt en uppsättning bromsar, som egentligen inte är till din bil, men har blivit lovad att "det ska funka".
Du muttrar dit bromsarna, och upptäcker att ABS inte funkar som den ska, för att du har monterat dit saker som inte är avsedda för din bil.
Låter befängt att börja klaga för det, du har köpt saker som kanske skulle funka.

Att han inte svarar i telefon låter lite konstigt, men om du kommer med lika dåliga argument på telefon som du gör här, och beter dig lika dåligt, så f¨rostår jag att han itne vill prata med dig.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
13 november 2006
Koop, man har väll fortfarande rätt att få pengarna tillbaka eller hur? Han sa ju att det skulle funka, då är det hans ansvar att få det att funka, funkar det inte så är det pengarna tillbaka, thats it.

1 256 Inlägg
13 november 2006
deamon skrev:
han är skyldig mig 30000 men vägrrar svara i telefon fegt
jag köpte porsche bromsar som alla vet efter många om och men så funkar inte det på min NSX såsom martin lovade
min abs funkar inte och min antispinnsystem funkar inte heller
han lovade och ta tillbaks bromsarna och betala tillbaks det han var skyldig
men det var 2månader sen han svarar inte på telefon eller mail ,,kul det blir när vi ses ,,
iallafall
jag skrev förra gången att han hjälpt mig och gjort rätt för sig det gjorde han alltså inte ,jag skrev det bara för att jag tyckte synd om honom då han var här hos mig och var lipfärdig och tyckte att jag var taskig mot honom ??? jag förklarade att han fått 4 chanser och rätta till saker och ting men ni vet ju hur det gått
tydligen så e det som bingo köp grejer de kansche funkar och då e det frid och fröjd men om de inte funkar så var säker på att martin inte svarar när du ringer

det finns säkert folk som köpt grejer som funkar för de ,det e ju kul men det funkar inte för mig och jag har slängt 30000 i sjön

tack Martin på Fastone.se för ditt stöd
Vi ses var säker på det

Tjenare,

Det är mitt fel att det tar sån tid, det är meningen att jag skall köpa dina bromsar men det har inte blivit av p.g.a att min bil står på verkstaden som du säkert har sett..

Har du grejerna löst så kan jag komma och hämta dem imorgon om du vill?
Jag har vart på banken o hämtat pengar så det är bara o hojta om det är ok o hämta?

p.s
Jag trodde du visste att grejerna skulle sitta på en annan bil och vilken bil det var?

Mvh Jonni
Senast redigerat av Jonni (13 november 2006)

med lem
1 147 Inlägg
13 november 2006
ring med dolt nummer:)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Sök