Optimalt vore ju en av varje, men vem har råd me de? Båda har sina för o nackdelar.
Skulle nog säga 2 pelar!
ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
Har haft båda sorterna Fördel 2-pelare bra när man ska till trösklar, vid kopplingsbyte. Nackdel tar lite tid att justera in armarna. 4-pelare fördel ingen pelare precis vid dörren, har hjulinställning då är 4-pelare ett måste. Kanon att kunna lägga saker på körbanan. Lätt att köra upp på. Bra att man kan ha lysrör längs körbanorna. Min 2-pelare var oxå känslig på var man fick vikten , lite för långt fram så vägra den höja men kan vara pga äldre lyft oxå. Använder en 4-pelare från 60talet idag och den funkar bra till dom flesta jobben
Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Utav dom skulle jag välja 2 pelarlyften men jag själv köpte en saxlyft då jag tycker om att den tar så lite plats och ska du inte svetsa rost i längsgående balkar så är det kanon till de flesta arbeten.
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
29 november 2013
#13
2 pelar lyft utan tvekan. Dock, ta inte en sån med olika längder på armarna. Vad fan ska man med en sån till? Jag skulle med min bil upp på en sådan och fick köra in me typ en 25-30 graders vinkel för att skiten skulle nå. Jävla pissiga saker.
Saxlyft är mycket smidig om du inte har takhöjden etc. Det har vi (far) i garaget. Otroligt smidig sak. Men den begränsar med än vad en 2 pelar lyft gör.
Så: Har du plats, 2 pelar lyft. Har du lite ont om plats saxlyft. 4 pelar lyft har jag aldrig förstått anledningen för. Enda jag kan tänka mig skiten är bra för är förvaring. Man kör på bilen på den, lyfter upp och ställer en bil under. Inget mer kan jag komma på en sån är bra för...
Nej 4 pelare är inte ett måste för att göra hjulinställning det finns pelare att köpa som man ställer under däcken om man har 2 pelare. Som i sin tur har glidskenor så hjulen kan svänga på. Så det ända en 4 pelare är lättare att ha att göra med är väl Stockholms servicear alltså olja och filter
andreas1 skrev:
Har haft båda sorterna Fördel 2-pelare bra när man ska till trösklar, vid kopplingsbyte. Nackdel tar lite tid att justera in armarna. 4-pelare fördel ingen pelare precis vid dörren, har hjulinställning då är 4-pelare ett måste. Kanon att kunna lägga saker på körbanan. Lätt att köra upp på. Bra att man kan ha lysrör längs körbanorna. Min 2-pelare var oxå känslig på var man fick vikten , lite för långt fram så vägra den höja men kan vara pga äldre lyft oxå. Använder en 4-pelare från 60talet idag och den funkar bra till dom flesta jobben
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!
Kör själv med 4-pelare och har aldrig känt att den nämnvärt begränsat mig oavsett vad vi använt den till. Frihjulslyft är dock ett måste om man kör 4-pelare. Ända nackdelen är väl att den tar mer plats än 2-pelar alternativet.
Nej 4 pelare är inte ett måste för att göra hjulinställning det finns pelare att köpa som man ställer under däcken om man har 2 pelare. Som i sin tur har glidskenor så hjulen kan svänga på. Så det ända en 4 pelare är lättare att ha att göra med är väl Stockholms servicear alltså olja och filter
andreas1 skrev:
Har haft båda sorterna Fördel 2-pelare bra när man ska till trösklar, vid kopplingsbyte. Nackdel tar lite tid att justera in armarna. 4-pelare fördel ingen pelare precis vid dörren, har hjulinställning då är 4-pelare ett måste. Kanon att kunna lägga saker på körbanan. Lätt att köra upp på. Bra att man kan ha lysrör längs körbanorna. Min 2-pelare var oxå känslig på var man fick vikten , lite för långt fram så vägra den höja men kan vara pga äldre lyft oxå. Använder en 4-pelare från 60talet idag och den funkar bra till dom flesta jobben
Har aldrig sett sånna pelare. Nån länk till sådanna? Har lyckats göra alla jobb jag behövt på 4pelaren desutom ganska skönt att slippa kravla runt för att trycka in alla armarna. Används som p-plats när jag ej använder den.
Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Nej 4 pelare är inte ett måste för att göra hjulinställning det finns pelare att köpa som man ställer under däcken om man har 2 pelare. Som i sin tur har glidskenor så hjulen kan svänga på. Så det ända en 4 pelare är lättare att ha att göra med är väl Stockholms servicear alltså olja och filter
Du får nog länka det. Då måste du ha upp hjulen om du ska justera stag. Och då får du ju göra om mätningarna igen. 4 pelarlyft slipper du det och justerar medans du ser värdena förutsatt att du har en digital.
jag jobbar dagligen på en 4-pelare och är väldigt nöjd me de!! smidigheten är ju att de bara är att åka in och sen lyfta!
inga pelare som är ivägen för dörrarna väldigt skönt att kunna lägga ifrån sej saker på körbanan när man skruvar.
ända gången de är jobbigt är ju när man behöver lyfta både fram och bak samtidigt eller något större jobb som typ kopplingsbyte på tvärställd motor eller motorbyte eller liknande då väljer man ju självklart en 2 pelare.
de optimala hade ju vart att ha båda men man klarar sig väldigt långt på båda! har både bytt motor och koppling på 4-pelare, inget är omöjligt;)
4 pelarlyften har helt klart vissa fördelar gentemot 2 pelarlyften, men ska man bara köpa en av dessa skulle jag valt 2 pelaren då man är något begränsad i en 4 pelare.