Tjenare, har inhandlat mej en ny pärla! volvo 144 automatic, 69a. den gick hur bra som helst tills jag en dag satt i den och pillade med stereon, då märkte jag att den började gå lite dåligt på tomgången och någon minut senare dog, antog att det var soppatorsk, men hälde i ca 10 liter bensin, dock oljeblandad men den startade inte ändå. tömde då ur den oljeblandade och hälde i ny färsk 98 oktan men de ville inte då heller! har gjort rent förgasaren, de kommer bensin till förgasarn, den har fin gnista. även gjort rent i fördelarlock osv fall det kunde ha spökat där men icke sa nicke! har hällt i soppa direkt i föggen och då tänder den till någon sekund och sedan dör. någon som har någon mer ide då mina är slut? tack på förhand
nålen är fin, membranet är nybytt, tog oljeblandad pga att de va de enda jag hade hemma, men tömt/sugit ur all oljeblandad ju. har en strombergförgasare
svårt att testa med startgs, men har ju hällt i ca en halv dl soppa direkt in i insuget o då startar den till, någon som vet hur mycket sugklockan ska suga så jag kan mäta upp trycket?
lossa bensinslangen från förgasaren o kör på starten,kommer det bensin då så bör ju felet ligga i förgasaren,sitter det inte ett litet filter i nålventilen har jag för mig,men kan ju ha plockats bort under åren.
Strombergare ska det väl vara förgasarolja i, har för mig att de inte vill gå om det saknas sådan..
Dom går arsel utan ATF i dämpkolven.
Kontrollerat bensinpumpen? Plocka bort och håll för sugsidan och vicka på hävarmen, då ska fingret sugas "fast" gör det inte det är pumpen dålig, troligtvis torkat membran.