3357
Sök

Vovlo 142 får soppa och gnista men startar inte

24 Inlägg
4 december 2013
Trådstartare
Tjenare, har inhandlat mej en ny pärla! volvo 144 automatic, 69a. den gick hur bra som helst tills jag en dag satt i den och pillade med stereon, då märkte jag att den började gå lite dåligt på tomgången och någon minut senare dog, antog att det var soppatorsk, men hälde i ca 10 liter bensin, dock oljeblandad men den startade inte ändå. tömde då ur den oljeblandade och hälde i ny färsk 98 oktan men de ville inte då heller! har gjort rent förgasaren, de kommer bensin till förgasarn, den har fin gnista. även gjort rent i fördelarlock osv fall det kunde ha spökat där men icke sa nicke! har hällt i soppa direkt i föggen och då tänder den till någon sekund och sedan dör. någon som har någon mer ide då mina är slut?  tack på förhand smile

1 125 Inlägg
4 december 2013
Det verkar ju vara förgasarfel,kanske nålventilen har hängt sej

197 Inlägg
4 december 2013
Jaa Jas som förgasar fel ...... Vad har du för förgasare ??......

24 Inlägg
5 december 2013
Trådstartare
nålen är fin, membranet är nybytt, tog oljeblandad pga att de va de enda jag hade hemma, men tömt/sugit ur all oljeblandad ju. har en strombergförgasare

4 467 Inlägg
5 december 2013
prova med startgas,tänder den till då,isåfall har du felet på bränslesidan

24 Inlägg
5 december 2013
Trådstartare
svårt att testa med startgs, men har ju hällt i ca en halv dl soppa direkt in i insuget o då startar den till, någon som vet hur mycket sugklockan ska suga så jag kan mäta upp trycket?

4 467 Inlägg
5 december 2013
lossa bensinslangen från förgasaren o kör på starten,kommer det bensin då så bör ju felet ligga i förgasaren,sitter det inte ett litet filter i nålventilen har jag för mig,men kan ju ha plockats bort under åren.

24 Inlägg
5 december 2013
Trådstartare
skruvade av förgasaren idag igen och såg att en packning är skrot, ska testa byta imorgon, återkommer med svar smile

24 Inlägg
6 december 2013
Trådstartare
den startar nu bar jag har lite gas eller choke, gasar ja till lite så baktänder den och dör

269 Inlägg
6 december 2013
Strombergare ska det väl vara förgasarolja i, har för mig att de inte vill gå om det saknas sådan..

Mopar or no car:)

Evildan
6 december 2013
gurragas skrev:
Strombergare ska det väl vara förgasarolja i, har för mig att de inte vill gå om det saknas sådan..

Dom går arsel utan ATF i dämpkolven.

Kontrollerat bensinpumpen?
Plocka bort och håll för sugsidan och vicka på hävarmen, då ska fingret sugas "fast" gör det inte det är pumpen dålig, troligtvis torkat membran.

24 Inlägg
9 december 2013
Trådstartare
rätt mängd olja i och även nybytt bränslepump smile

Sök