3398
Sök

Magneten utåt

25 Inlägg
12 juni 2005
Trådstartare
Stämmer det att när man vänder magneten utåt på basen så ska basen fasvändas? Blir volymen på lådan annolunda när man vänder basen?

tacksam för svar!

Administratör
11 915 Inlägg
12 juni 2005
dIST skrev:
Stämmer det att när man vänder magneten utåt på basen så ska basen fasvändas? Blir volymen på lådan annolunda när man vänder basen?

tacksam för svar!

Beror på hur systemet ser ut, men det säger ju sig självt att om basen är monterad med magneten i lådan och konen slår UT från lådan, så blir det att den slår IN mot lådan om du vänder på basen istället.

Mitt svar är väl då; ja, den ska fasvändas om du tidigare haft magneten i lådan och vill uppnå samma fas som tidigare även när du vänt på basen.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

25 Inlägg
12 juni 2005
Trådstartare
Men blir lådvolymen den samma?

859 Inlägg
12 juni 2005
Nej den volymen som basen tar, så mycket större blir ju lådan.

/Theo

Administratör
11 915 Inlägg
12 juni 2005
Theo skrev:

/Theo

Mindre menar du väl?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

4 554 Inlägg
12 juni 2005
ja ahar provat å fasvända min bas några gånger..och jag märker ingen skillnad? ska de blir stor skillnad? de e en 10a i sluten låda...

859 Inlägg
12 juni 2005
loudness skrev:
ja ahar provat å fasvända min bas några gånger..och jag märker ingen skillnad? ska de blir stor skillnad? de e en 10a i sluten låda...

Det behöver inte  bli jättemycket skillnad. Jag som har min bas genom skidluckan märker det väldigt tydligt. Fasvänder jag den försvinner trycket, och blir till ett sug i princip, det rör sig i motsatt riktning helt enkelt...

MVH Theo

1 163 Inlägg
13 juni 2005
körde med magneten utåt på en sunfire 12 ja hade i min 245a ett tag, fas vände ej och när ja testa de så försvann trycket... fast de beror mkt på bas, låda och sån shit... bara att testa sig fram... smile

288 Inlägg
13 juni 2005
Vänd på fasen du förlorar inget på de! Sedan blir naturligt vis lådan större!

MVH Bratten

RX-7
Tack till: Creatix.se - Xtremt.se - RaidoPower.com - Ralphsdack.com - Wikingrekond.com - BRL Trollhättan - Jspec.se

859 Inlägg
13 juni 2005
chrizz skrev:
Theo skrev:

/Theo

Mindre menar du väl?

Oj vilken tankeställare jag fick, men nej det menar jag inte;-)

/Theo

6 851 Inlägg
13 juni 2005
Ska vi vara petiga nu, lådan blir inte större alls inte mindre heller. den blir eller är fortfarande lika stor, MEN volymen blir större/mindra beroende på hur basen sitter.. haha smile

859 Inlägg
13 juni 2005
Så sant, haha! Men lådvolymen blir större om magneten är monterad utåt.

6 851 Inlägg
13 juni 2005
Theo skrev:
Så sant, haha! Men lådvolymen blir större om magneten är monterad utåt.

Haha, japp det va ju så jag skrev oxå..va bara tvungen att hacka lite på er moderatorer och administratörer lite..hoppas ingen tog illa vid sig..hehe

288 Inlägg
13 juni 2005
ORK!

RX-7
Tack till: Creatix.se - Xtremt.se - RaidoPower.com - Ralphsdack.com - Wikingrekond.com - BRL Trollhättan - Jspec.se

25 Inlägg
14 juni 2005
Trådstartare
Frågan var inte fall volymen på lådan blir större eller mindre om jag vänder magneten utåt, givetvis förstår jag att volymen ökar eftersom det försvinner en stor klump ur den, det jag undrade var om jag kan ha samma låda jag hade som när magneten var i lådan..? smile

859 Inlägg
14 juni 2005
dIST skrev:
Frågan var inte fall volymen på lådan blir större eller mindre om jag vänder magneten utåt, givetvis förstår jag att volymen ökar eftersom det försvinner en stor klump ur den, det jag undrade var om jag kan ha samma låda jag hade som när magneten var i lådan..? smile

Beror lite på vad det är för bas och låda, men dom flesta lär inte märka så stor skillnad.

/Theo

288 Inlägg
15 juni 2005
Vände min blev kanon å låter lika bra som innan!
http://www.garaget.org/show_ext.php?car … mage=62867

RX-7

6 851 Inlägg
15 juni 2005
En liten fråga bara...Varför ska du vända basen?

25 Inlägg
17 juni 2005
Trådstartare
för att det börjar se trist ut i bagaget...omväxling förnöjer wink

Sök