Har bara ett förslag: Prova. Antingen får du riva hela skiten och byta ut det som behövs nu. Eller så kan du testa Bars och hålla tummarna. Det värsta som kan hända är ju att du får riva hela skiten och byta i alla fall. I bästa fall slipper du det...
Det är i alla fall jävligt irriterande att ha glykolvatten i mattorna jämt, klibbigt och så luktar det ju i hela bilen! Råkade ut för det på min Golf Diesel för ett antal år sedan...
Läs på burken, minns inte hur det var man bar sig åt med det där... *senil* Är det en bil du är mycket rädd om ska du givetvis riva systemet, men jag antog att det var en bruksbil det handlade om, och då kan man ju chansa och låta det bära eller brista. Har hittills inte råkat ut för stopp i kylaren av något sånt där medel, men har å andra sidan inte använt det i några märkvärdiga bilar heller...
fan gör det riktigt i stället det tjänar du på,det kan ju har vart små lekage under en lägre tid så det rostat eller ärjat på nån kabel,håll felet kan ju va enkelt kange bara är en slang som läcker
Min BMW kokade och toppen vart helt skev. 10 000 kr för reparation eller en burk för 100kr. Valet var inte svårt. Jag vart dock rejält förvånad över hur bra det fungerade. Den slutade koka på en gång och allt vart tätt. Jag körde sedan 3000mil och fyra år senare så rullar bilen mig veterligen än.
Jämför inte Bars Leak med annan kylarcement. Min bil kloggades inte kylaren igen, inte heller min kompis bil. Bra grejor!
Det är bara två möjligheter att laga det på. Antligen, så srkuvar du bort två slangar som går till kupevärme och kopplar ihop dom, så att glykol som sirkulerar i motorn hamna inte i kupen ( men då får du inget värme i bilen) eller så skruvar du bort panelen och byter ut liten kylare som sitter framför kupefläkten.
Det finns en möjlighet till. Om det är en FORD så kan du skrota den på en gång.
Du kan ju läsa vad Loffe123 skrev också och bilen gick mellan 2000-2500 mil (hyrbil) Vi hade läck på topplockspackningen och detta medlet lyckades täta det. Det är väl troligen värmepaketet som läcker för hans del och i det går ju det både vatten och glykol. Sedan vet inte jag vad du häller i din glykol i.
oleg23 skrev:
Nu snackar du om något helt annat. Han pratade inte om vatten och olja. Hur länge hade du din bil? 2 dagar eller???
Ena skrev:
Hade en Polo som också kokade och fick vatten i oljan, lite bars Leak och allt var som nytt igen. Bytte oljan och det höll i en lång stund efteråt.
Jag häller inte något skit i mina bilar. Om något är trasigt så byter jag ut det. Prova det själv nångång.
Ena skrev:
Du kan ju läsa vad Loffe123 skrev också och bilen gick mellan 2000-2500 mil (hyrbil) Vi hade läck på topplockspackningen och detta medlet lyckades täta det. Det är väl troligen värmepaketet som läcker för hans del och i det går ju det både vatten och glykol. Sedan vet inte jag vad du häller i din glykol i.
oleg23 skrev:
Nu snackar du om något helt annat. Han pratade inte om vatten och olja. Hur länge hade du din bil? 2 dagar eller???
Ena skrev:
Hade en Polo som också kokade och fick vatten i oljan, lite bars Leak och allt var som nytt igen. Bytte oljan och det höll i en lång stund efteråt.
Var en bilfirma jag jobbade på och detta var en av chefens uthyrningsbilar. Du vet inte ett skit om vad jag häller i mina bilar.. Eller?
oleg23 skrev:
Jag häller inte något skit i mina bilar. Om något är trasigt så byter jag ut det. Prova det själv nångång.
Ena skrev:
Du kan ju läsa vad Loffe123 skrev också och bilen gick mellan 2000-2500 mil (hyrbil) Vi hade läck på topplockspackningen och detta medlet lyckades täta det. Det är väl troligen värmepaketet som läcker för hans del och i det går ju det både vatten och glykol. Sedan vet inte jag vad du häller i din glykol i.
oleg23 skrev:
Nu snackar du om något helt annat. Han pratade inte om vatten och olja. Hur länge hade du din bil? 2 dagar eller???
hade läcka i värmepaketet på förra bilen (audi 90) så det var helt fuktigt på mattan av glykol men så fort ja haft i bars leak så sluta läckan och såg aldrig till den igen;P jävligt bra grejer