3315
Sök

Glykol i kupén

4 Inlägg
15 november 2006
Trådstartare
Har fått glykol inne i kupén... Vindrutor och nere på golv. Fungerar något kyltätning typ Bars leaks? Lr blir skiten bara värre?

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
15 november 2006
Har bara ett förslag: Prova.
Antingen får du riva hela skiten och byta ut det som behövs nu.
Eller så kan du testa Bars och hålla tummarna. Det värsta som kan hända är ju att du får riva hela skiten och byta i alla fall.
I bästa fall slipper du det...

Det är i alla fall jävligt irriterande att ha glykolvatten i mattorna jämt, klibbigt och så luktar det ju i hela bilen! Råkade ut för det på min Golf Diesel för ett antal år sedan...

*håller tummarna*

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

4 Inlägg
15 november 2006
Trådstartare
Behöver jag tömma systemet på glykolen som e kvar eller e det bara att hälla på?

2 Inlägg
15 november 2006
Tror nog att detta medel, kommer även att sätta igen kylaren också, tyvärr...

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
15 november 2006
Läs på burken, minns inte hur det var man bar sig åt med det där... *senil* wink
Är det en bil du är mycket rädd om ska du givetvis riva systemet, men jag antog att det var en bruksbil det handlade om, och då kan man ju chansa och låta det bära eller brista.
Har hittills inte råkat ut för stopp i kylaren av något sånt där medel, men har å andra sidan inte använt det i några märkvärdiga bilar heller...

smile  / Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

33 Inlägg
16 november 2006
Funkar något så funkar Bars... Nästan aldrig någon idé att prova billigare grejer typ CRCs kylartätning...

Sex är menat att göras fort, rått och hårt. Om det är mys du vill ha, så köp en nalle...

2 594 Inlägg
16 november 2006
fan gör det riktigt i stället det tjänar du på,det kan ju har vart små lekage under en lägre tid så det rostat eller ärjat på nån kabel,håll felet kan ju va enkelt kange bara är en slang som läcker

527 Inlägg
6 mars 2007
Bars leak fungerar underbart bra.

Min BMW kokade och toppen vart helt skev. 10 000 kr för reparation eller en burk för 100kr.
Valet var inte svårt.
Jag vart dock rejält förvånad över hur bra det fungerade. Den slutade koka på en gång och allt vart tätt.
Jag körde sedan 3000mil och fyra år senare så rullar bilen mig veterligen än.

Jämför inte Bars Leak med annan kylarcement.
Min bil kloggades inte kylaren igen, inte heller min kompis bil.
Bra grejor!

527 Inlägg
6 mars 2007
Glykol i kupen lutar nog mer åt att det är någon slang som är dålig, det kan Bars leak få svårt att laga.

2 122 Inlägg
6 mars 2007
hmm fick glykol i kupé på min peugeot och då vara värmepaketet som hade gett upp

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

23 Inlägg
6 mars 2007
Det är bara två möjligheter att laga det på.  Antligen, så srkuvar du bort två slangar som går till kupevärme och kopplar ihop dom, så att glykol som sirkulerar i motorn hamna inte i kupen ( men då får du inget värme i bilen) eller så skruvar du bort panelen och byter ut liten kylare som sitter framför kupefläkten.

Det finns en möjlighet till. Om det är en FORD så kan du skrota den på en gång.

Lycka till....

stay real

Colaberoende
1 219 Inlägg
6 mars 2007
Hade en Polo som också kokade och fick vatten i oljan, lite bars Leak och allt var som nytt igen. Bytte oljan och det höll i en lång stund efteråt.

/Ena

23 Inlägg
6 mars 2007
Nu snackar du om något helt annat. Han pratade inte om vatten och olja. Hur länge hade du din bil? 2 dagar eller???
Ena skrev:
Hade en Polo som också kokade och fick vatten i oljan, lite bars Leak och allt var som nytt igen. Bytte oljan och det höll i en lång stund efteråt.

/Ena

stay real

Colaberoende
1 219 Inlägg
6 mars 2007
Du kan ju läsa vad Loffe123 skrev också och bilen gick mellan 2000-2500 mil (hyrbil)
Vi hade läck på topplockspackningen och detta medlet lyckades täta det.
Det är väl troligen värmepaketet som läcker för hans del och i det går ju det både vatten och glykol.
Sedan vet inte jag vad du häller i din glykol i.

oleg23 skrev:
Nu snackar du om något helt annat. Han pratade inte om vatten och olja. Hur länge hade du din bil? 2 dagar eller???
Ena skrev:

/Ena

23 Inlägg
6 mars 2007
Jag häller inte något skit i mina bilar. Om något är trasigt så byter jag ut det. Prova det själv nångång.
Ena skrev:
Du kan ju läsa vad Loffe123 skrev också och bilen gick mellan 2000-2500 mil (hyrbil)
Det är väl troligen värmepaketet som läcker för hans del och i det går ju det både vatten och glykol.

oleg23 skrev:
Ena skrev:

/Ena

stay real

755 Inlägg
6 mars 2007
men du kör ju corolla också..

Colaberoende
1 219 Inlägg
6 mars 2007
Var en bilfirma jag jobbade på och detta var en av chefens uthyrningsbilar.
Du vet inte ett skit om vad jag häller i mina bilar.. Eller?

oleg23 skrev:
Jag häller inte något skit i mina bilar. Om något är trasigt så byter jag ut det. Prova det själv nångång.
Ena skrev:

oleg23 skrev:

755 Inlägg
6 mars 2007
inget illa menat men vissa har bara gamla sunkiga bilar för vissa har inte rika föräldrar.. har fått slita i hop allt till mina bilar..

elektriker
591 Inlägg
6 mars 2007
hade läcka i värmepaketet på förra bilen (audi 90) så det var helt fuktigt på mattan av glykol men så fort ja haft i bars leak så sluta läckan och såg aldrig till den igen;P jävligt bra grejer

---------------> Kimpan

Colaberoende
1 219 Inlägg
6 mars 2007
Samma här. Därför är ju det bra med billiga råd från folk på garaget som underlättar ekonomin.

good_year skrev:
inget illa menat men vissa har bara gamla sunkiga bilar för vissa har inte rika föräldrar.. har fått slita i hop allt till mina bilar..

Sök