3052
Sök

Körde på iskocka och nu skakar bilen

875 Inlägg
14 januari 2014
Trådstartare
imorse drog jag in i en iskocka på vägen som slog upp under bimmern. nu vid lunch var jag ute och körde och märkte att ratten kändes konstig och skakade. även när jag svängde så kändes det som att det hackade lite....kan det vara ett stabilisatorstag i framvagnen som har gått eller vad kan det vara?
Senast redigerat av kolsvajansson (14 januari 2014)

112 Inlägg
14 januari 2014
fan va tråkigt sad känns som stabilisatorstaget, fast kan ju va en styrled med som fått sig en kyss, sitter ju bra till för det tyvärr.. men hoppas ju på att de lossnat balanserings vikter från däcket.

875 Inlägg
14 januari 2014
Trådstartare
DeZa skrev:
fan va tråkigt sad känns som stabilisatorstaget, fast kan ju va en styrled med som fått sig en kyss, sitter ju bra till för det tyvärr.. men hoppas ju på att de lossnat balanserings vikter från däcket.

ja det kan det ju också vara...tror inte det kan vara någon vikt tyvärr:( kör med plåtisar nu på vintern. vet du om detta är dyrt/svårt att byta?

112 Inlägg
14 januari 2014
om du tänker på stab-staget elr styrled så tar de bara några timmar å byta å kostar inte skortan heller, byte av styrled så behövs ju en framvagns inställning, kostar ca 500, delar skulle ja rekomendera att du köper från schmidemann, bra priser å hyffsad leveranstid.

875 Inlägg
14 januari 2014
Trådstartare
DeZa skrev:
om du tänker på stab-staget elr styrled så tar de bara några timmar å byta å kostar inte skortan heller, byte av styrled så behövs ju en framvagns inställning, kostar ca 500, delar skulle ja rekomendera att du köper från schmidemann, bra priser å hyffsad leveranstid.

Gött! Tack för hjälp och snabba svar:) ska kolla upp vad det kan vara för fel så fort man får in han i garaget:)

Sök