3654
Sök

945 ltt, Installation av Laddtrycksmätare! Hjälp med el kablarna!

38 Inlägg
18 januari 2014
Trådstartare
Tjenare,

Har varit och köpt en laddtrycksmätare men har ingen aning hur jag ska bära mig åt med installation av el-kablarna. Antar att många vet hur man gör men jag har noll koll på el överhuvud taget.

Skulle vara tacksam för svar! smile

312 Inlägg
18 januari 2014
Vad har du för kablar till och börja med? smile

67 Inlägg
18 januari 2014
kablarna är ju bara för att få belysning i mätaren. det är väl bara en plus och en minus kabel?

38 Inlägg
18 januari 2014
Trådstartare
Fick med en vacuum slang till T-korset bara hmm inga sladdar till elen.
ExtremeBoost skrev:
Vad har du för kablar till och börja med? smile

38 Inlägg
18 januari 2014
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170536/170536-17bfc5a8ac71f7a3e1ce29aa400c32e6.jpg

Här är en bild på bruksanvisningen om det underlättar smile Nr.2 på bilden är el-delen av jobbet.

2 452 Inlägg
18 januari 2014
biltema eller.....brukar bara vara en plus samnt minus

döden kommer tillbaka

38 Inlägg
18 januari 2014
Trådstartare
Jag det är en biltema, men är det så enlekt? plus och minus?
turbodeath skrev:
biltema eller.....brukar bara vara en plus samnt minus

2 452 Inlägg
18 januari 2014
ja det är bara ström så att du ska kunna se mätaren hur mycket du laddar på kvällen när det är mörkt...slangen ansluts ju till för att se hur mycket du laddar,o den tar du ju så nära som möjligt för vacum...

döden kommer tillbaka

38 Inlägg
18 januari 2014
Trådstartare
okok tack så mycket!
turbodeath skrev:
ja det är bara ström så att du ska kunna se mätaren hur mycket du laddar på kvällen när det är mörkt...slangen ansluts ju till för att se hur mycket du laddar,o den tar du ju så nära som möjligt för vacum...

38 Inlägg
19 januari 2014
Trådstartare
Hur når man batteriet på enklast sätt? Man kan ju dra igenom torped-väggen men hittar inget bra ställe att göra det på, men borde man inte kunna skarva kablarna med några under ratten? smile

1 062 Inlägg
19 januari 2014
Knaack skrev:
Hur når man batteriet på enklast sätt? Man kan ju dra igenom torped-väggen men hittar inget bra ställe att göra det på, men borde man inte kunna skarva kablarna med några under ratten? smile

Jag brukar ta strömmen till belysning på mätare från cigarettuttaget eller så kopplar du bara in kablar på strömställan, bara mäta upp vilken kabel som har ström på sig när tändningen är på.

Sök