3252
Sök

Turbo konverterad b230

64 Inlägg
22 januari 2014
Trådstartare
Tjena! som rubiken lyder så har jag byggt en ny turbo motor till min 240 88 årsmodell som har elsystemet LH 2.4! har felkods läsare vid framskärmen.!

De är ett volvo b230 block som ja montera FT/ stakar och kolvar i
530 topp med K-kam
940 turbo grenrör
orginal 740 turbo med bara olja alltså inge vatten.
även orginal spridare
oljeretur i tråget
tar olja till turbon från oljetempgivarn  som sitter i blocket

problemet är att när man kör vanligt efter vägen så rycker den på vakum trycket när man kollar på laddtrycks mätaren,men gasar man på så den står på 0 innan man börjar bygga upp ladd då rycker den inte! nån som vet felet?

sen idag när ja kom till garaget å skulle starta den då var det som du skulle tanka rätt i donwpipe bara forssa ut bensin när du körde runt på starten hmm har aldrig varit med om det förr?

Snäll kan nån duktigt hjälpa mig med dessa fel
MVH Markus

Varvstopparn
460 Inlägg
22 januari 2014
vad för boxar? orginal sugspridare eller turbospridare?

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

64 Inlägg
22 januari 2014
Trådstartare
Kör med orginal boxar alltså Gl boxarna lika så spridare!

Forummoderator
26 351 Inlägg
22 januari 2014
Ursäkta men kör du oreggat?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

64 Inlägg
22 januari 2014
Trådstartare
näe bilen är besiktad! fast inte reggad än med motorn som sitter i nu! varför undrar du det?

Forummoderator
26 351 Inlägg
22 januari 2014
mariks skrev:
näe bilen är besiktad! fast inte reggad än med motorn som sitter i nu! varför undrar du det?

Därför att det är olagligt att köra med en annan motor angiven än vad som står på pappret.

Vika!
162 Inlägg
22 januari 2014
Mack skrev:
mariks skrev:

Därför att det är olagligt att köra med en annan motor angiven än vad som står på pappret.

bra många bilar som inte har originalmotor och inte är reggade. bara kolla på jänkebilarna :p

I'm number 1 and I'll always be .The pride of the South they call the General Lee

Forummoderator
26 351 Inlägg
22 januari 2014
Smangs skrev:
Mack skrev:
mariks skrev:

bra många bilar som inte har originalmotor och inte är reggade. bara kolla på jänkebilarna :p

Vilka "jänkebilar"?
Låter som att alla Amerikanskbyggda fordon alltså har utbytta motorer?

Vika!
162 Inlägg
22 januari 2014
inte så jag menar.. tex många impala som det sitter 283a i org sitter det ju 350 eller dylikt i

I'm number 1 and I'll always be .The pride of the South they call the General Lee

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
22 januari 2014
Mack skrev:
Smangs skrev:
Mack skrev:

Vilka "jänkebilar"?

Jag börjar med att försöka svara på frågan. Kan anslutningen till laddtrycksmätaren sitta innan gasspjället? Isf har du felet där. Angående flödniningen så har jag inget bra svar.

Nu vill jag be Mack att tagga ner. Du brukar ha konstruktiva svar i forumet, men detta är inte likt dig. Ge mig gärna ett exempel på en jänkare som inte är i orginalskick med helt original maskin. Så ska jag ge dig 10 exempel på jänkebilar med dubbel effekt gentemot angiven effekt i regbeviset som är godkända vid besiktning. Mvh DiwraZ

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

64 Inlägg
22 januari 2014
Trådstartare
slängen sitter ansluten på en av nipplarna på insuget! ska den sitta på nå annat ställe då? smile

DiwraZ skrev:
Mack skrev:
Smangs skrev:

Vilka "jänkebilar"?

Jag börjar med att försöka svara på frågan. Kan anslutningen till laddtrycksmätaren sitta innan gasspjället? Isf har du felet där. Angående flödniningen så har jag inget bra svar.

Nu vill jag be Mack att tagga ner. Du brukar ha konstruktiva svar i forumet, men detta är inte likt dig. Ge mig gärna ett exempel på en jänkare som inte är i orginalskick med helt original maskin. Så ska jag ge dig 10 exempel på jänkebilar med dubbel effekt gentemot angiven effekt i regbeviset som är godkända vid besiktning. Mvh DiwraZ

64 Inlägg
22 januari 2014
Trådstartare
vad som står i pappret bryr man sig inte så mkt i! är bara tuta köra det blir man stoppad så är bara säga att huv vajern är av det! du får inte ha kompressor som sticker upp genom huven eller, men många som struntar i det ska du veta!

Forummoderator
26 351 Inlägg
22 januari 2014
mariks skrev:
vad som står i pappret bryr man sig inte så mkt i! är bara tuta köra det blir man stoppad så är bara säga att huv vajern är av det! du får inte ha kompressor som sticker upp genom huven eller, men många som struntar i det ska du veta!

Jag har släppt detta nu.
Fick bara en personlig härdsmälta, men jag ser helst inte att du slänger bensin på en redan flammande eld tack.
Ibland blir man bara så..matt.

64 Inlägg
22 januari 2014
Trådstartare
ja bra; för jag skriver inte i detta forum för att bråka om en massa vad man inte får göra med en bil utanför att jag vill ha hjälp med mitt problem ja har inge annat!

Sök