3455
Sök

Osymetriska lådor och glasfiber??

494 Inlägg
13 juni 2005
Trådstartare
fundera på hur räknar man ut volymen på en osymetrisk låda ex vix halvrund på ena sidan och lite vågig och så är de bara och höffta.
eller är de så att de skiter i volymen i utställnings bilar?

Och sen om man bygger en låda i glasfiber inte kan de blir stabil'?
den måste flexa massor. om man jämför med 22 mm mdf som är minst rekomenderat?big_smile

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

4 554 Inlägg
13 juni 2005
går alltid att räkna ut lådvolymer.. bara å plocka fram den gamla goa formelsamlingen och hitta lämpliga formler

859 Inlägg
13 juni 2005
Vogge skrev:
fundera på hur räknar man ut volymen på en osymetrisk låda ex vix halvrund på ena sidan och lite vågig och så är de bara och höffta.
eller är de så att de skiter i volymen i utställnings bilar?

Och sen om man bygger en låda i glasfiber inte kan de blir stabil'?
den måste flexa massor. om man jämför med 22 mm mdf som är minst rekomenderat?big_smile

Nu är det ju inte bara utställningsbilar som bygger polyester/glasfiberlådor, utan även många som tävlar. Vill man veta volymen mer exakt än en uppskattning är det bara att fylla lådan med ärtor, ris eller något annat och se hur många liter som får plats. Angående hur stabilt det blir så kan man inte tro det är sant så stabilt tex. 10mm glasfiber/polyester kan vara, helt stumt. Använder man dessutom massa stag i lådan så kan den bli ruggigt stabil.

MVH Theo

13 Inlägg
13 juni 2005
Man kan hälla i vatten också. Blir lådan för liten kan man fylla med dämpull, blir den för stor kan man lägga i brädlappar.

494 Inlägg
14 juni 2005
Trådstartare
okej de hade jag verkligen inte trott att glasfiber o liknande blevlika stumpt men där ser man.

jaha då blir de alltså till att ta fram lite måttet och prova sig fram då...
tack för svaren

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Sök