10 februari 2014
Trådstartare
Tack för alla svar!
Det jag känner om detta med ett system för 1000 kronor är nog bara struntprat, känns som att det bara vill sättas emot?
Jag har i nuläget ett logitech 5.1 system som kostade drygt 2000. Visst det mullrar på, visst det kan spela högt, men låter det bra? Nej, inte särskilt. Tunt och lite dovt grumligt ljud.
Så att det skulle bli ens i närheten likvärdig kvalité på ljudet med ett 1000-kronorssystem tror jag inte på för en sekund.
Kan tilläggas att jag bor i lägenhet men har bara granne åt ett hål. Inte över eller under. Bor längst ut på en länga, 2 våningslägenheter. Ung person som inte stör sig på ljud.
Basen tror jag kan bli väldigt bra. Kruxet ser jag snarare att få ett par bra högtalare till resten av registret som möter upp bra. 6.5-kiten lät väldigt bra i bilen, hur dessa presterar inomhus är jag mer osäker på.
Men sådan gigantisk skillnad kan det ju inte vara så att ett system för totalt 1000 kronor avsett för vardagsrummet låter bättre än ett system för över 30 000 som är avsett för bilen.
Senast redigerat av Faniskogen (10 februari 2014)